Alle artikelen

Concept store succesvol

Een interview met retaildeskundige Paul Moers

Na een carrière bij diverse multinationals adviseert Paul Moers nu grote namen zoals Interpolis, Jumbo, Makro, Lotto en Dura Vermeer. De afgelopen jaren verschenen meerdere managementboeken en artikelen van zijn hand over merkstrategie en originele marketingoplossingen. Moers kent trends en ontwikkelingen op retailgebied en weet als geen ander waar kansen liggen voor winkeliers groot of klein. Eén van die trends is de concept store. Wij van Please vroegen Moers naar deze ontwikkeling en wat andere winkeliers van deze trend kunnen leren.

Boekrecensie ‘Semco in de polder’

Geen hiërarchie maar eigen verantwoordelijkheid van de medewerker

Allard Droste toverde Aldowa, een hiërarchisch Rotterdams bedrijf dat zich al 30 jaar specialiseerde in gevelbeplating, in 10 jaar om tot een modern bedrijf waar de werknemer voorop staat en werk weer leuk mag zijn. Geen vaste werktijden, geen toestemming vragen aan de baas, maar eigen verantwoordelijkheid. Het resultaat? Blije werknemers die zelfstandig projecten runnen en een ongekend laag ziekteverzuim. En dat merkt de klant! Binnen 10 jaar wist hij niet alleen de bedrijfsstructuur te veranderen maar ook de omzet te vervijfvoudigen. Om andere ondernemers te inspireren schreef Droste het boek Semco in de polder.

Online trainingen personeel GoodHabitz

Please investeer(t) in uw personeel met de online trainingen van GoodHabitz

Sinds Please op 8 mei de samenwerking met GoodHabitz - dé online opleider van Nederland - introduceerde zijn veel medewerkers die bij Please op de payroll staan direct aan de slag gegaan met het diverse en uitgebreide online trainingsaanbod. GoodHabitz geeft trainingen op het gebied van persoonlijke effectiviteit tot Office-programma’s. Van social media tot conflicthantering. Wat zijn de reacties op deze nieuwe mogelijkheid? Wij vroegen het onze medewerkers!

Loonstrook

Onze backoffice expert vertelt…

Iedereen die werkt in Nederland is verplicht om een deel van zijn of haar salaris af te staan aan de overheid in de vorm van loonheffing. Maar wat is loonheffing eigenlijk en waarom betalen we deze heffing? En wat is heffingskorting precies en hoe wordt dit toegepast? Als backoffice expert van Please hoort Teun Heinsbergen deze vragen vaak voorbijkomen in zijn dagelijkse werkzaamheden. Hij legt het graag nog eens uit.

Mannen drinken bier in kroeg

“Een café voor iedereen is een café voor niemand”

Caféhouders voelen steeds meer concurrentie van festivals, evenementen én andere cafés om bezoekers aan te trekken voor een avondje uit. De oplossing? Specialiseer in een klantgroep. Zo concluderen Koninklijke Horeca Nederland en onderzoeksbureau GfK hun onderzoek ‘Wie is die gast?’. In een marktonderzoek vroegen zij meer dan duizend Nederlandse horecabezoekers naar de ideale avond uit. Wat blijkt? De succesfactoren voor een goedlopend café zijn: de sfeer, het gezelschap en het eten. GfK onderscheid de zes belangrijkste klantgroepen.

Marjon Bachra streeft met gezondewerkvloer.nl naar een vitale werkomgeving Eén op de twee Nederlanders heeft overgewicht, wat vaak een negatieve impact heeft op zijn of haar vitaliteit. Het platform gezondewerkvloer.nl, een gezamenlijk initiatief van JOGG en Holland Fit, streeft naar een werkomgeving waarin vitaliteit de normaalste zaak van de wereld is. Waar de gezonde keuze de makkelijke keuze is. Van eenmanszaak tot grootbedrijf. Zonder dwang en opgeheven vingertje, maar door gezonde keuzes gemakkelijker, logischer en vooral leuker te maken.

Tips voor een goed ontwikkelgesprek Ontwikkelgesprekken zijn zowel van belang voor uw medewerker(s) als voor uw organisatie. Wist u bijvoorbeeld dat functionerings- en beoordelingsgesprekken zorgen voor een verhoogde arbeidsproductiviteit? En wist u dat deze gesprekken daardoor een positief effect kunnen hebben op het verzuim binnen uw organisatie? Nee? Lees dan snel verder…

Vakantiedagen medewerkers

Zo komt uw bedrijf productief de komkommertijd door.

De schoolvakanties zijn in volle gang en na regio Midden Nederland begint dit weekend ook de bouwvak voor de regio Zuid. Aan het aantal out-of-officeberichten is goed te zien dat het gros van uw klanten lekker met de voetjes in het zand zit. Tijd om zelf ook heerlijk onderuit te zakken? Of is dit juist een mooi moment om uw bedrijf een nieuwe impuls te geven? Met deze 5 tips bent u na de vakantieperiode weer helemaal klaar voor al uw bestaande én nieuwe klanten.

Vakantiedagen medewerkers

Hoe zit het ook alweer precies?

Een goede balans tussen werk en privé is erg belangrijk. Als werkgever draagt u hieraan bij door uw medewerkers te stimuleren om voldoende vakantiedagen op te nemen. Zo geeft u hen de gelegenheid om te ontspannen en nieuwe energie op te doen. En dat is voor iedereen een goede zaak! Maar hoe zit het nu eigenlijk met vakantiedagen? En waar moet u als ondernemer op letten? Onze juriste beantwoordt de meest voorkomende vragen.