
“Een stukje weerstand vind ik eigenlijk altijd wel fijn, want het betekent dat er betrokkenheid is. Maar als mensen alleen nog met hun hakken in het zand staan, dan moet je durven kiezen.”
In deze aflevering van ‘Berad & Mollen. Zakelijk gezien’ duiken Jad Berad en Mark Mollen in de wereld van change management. Een onderwerp dat je als ondernemer misschien liever uit de weg gaat, maar waar je vroeg of laat mee te maken krijgt.
Hoe bouw je draagvlak als de koers verandert? Hoe ga je om met weerstand binnen je organisatie, en hoe zorg je dat mensen niet afhaken maar juist meegaan?
Aan de hand van de transitie van Please, van payrollbedrijf naar full service HR-dienstverlener, vertellen Jad en Mark wat verandering écht doet met een organisatie. Over het belang van draagvlak, het omgaan met onzekerheid en het vinden van balans tussen koers houden en mensen meenemen.
Ze delen hoe ze weerstand ombuigen tot brandstof voor vooruitgang: door het grote plaatje te visualiseren, helder te maken ‘what’s in it for me’, en vooral door tussen de mensen te blijven staan. Want verandering draait niet alleen om strategie en structuur, maar om vertrouwen, duidelijkheid en oprechte interesse.




