Over werkgeven in deze tijd

Waar de coronacrisis enerzijds zorgt voor ondernemers die met hun handen in het haar zitten omdat zij de deuren van het bedrijf lange tijd verplicht hebben moeten sluiten, hebben andere ondernemers serieuze personeelstekorten om de coronapiek op te vangen. En dan zijn er ook nog bedrijven in sommige sectoren die (gelukkig) niet zoveel merken van de crisis op dit moment of die hun omzet zelfs zien stijgen.

In welke situatie je ook zit, op deze pagina vind je verhalen, werkgeversoplossingen en tips & adviezen die passen bij de situatie van jouw bedrijf in deze tijd. Zo helpen we jou om ook in deze tijd een goede werkgever te zijn voor je personeel!

Snel naar...

In welke situatie bevind jij je als ondernemer momenteel? Lees hoe jij in jouw situatie een goed werkgever kan zijn en ga direct aan de slag!

 
Fratelli en Topshoe.nl

Sjef van Stratum

We hebben alle berichtgeving van Please omtrent de NOW-regeling van de overheid gevolgd. Ook toen er nog geen duidelijkheid was inzake payroll, bleef Please in contact.

Ik ben zwaar getroffen door de coronacrisis

Ben jij, net als zoveel mede-ondernemers, hard getroffen door de coronacrisis? Heb je de deuren van jouw bedrijf lange tijd verplicht moeten sluiten, of is de klandizie (tijdelijk) enorm gedaald door alle maatregelen, maar wil je je bedrijf weer klaarstomen voor de toekomst?

Neem je huidige personeelsbestand dan eens onder de loep met een strategische personeelsplanning, een HR must have!

  • Waar wil jij over 5 jaar (weer) staan met je bedrijf?
  • Wat heb je daarvoor nodig?
  • Hoe sluit je huidige personeelsbestand daarop aan?
  • Waar zitten de (nog verborgen) talenten binnen je bedrijf?
  • Wie zijn de harde werkers?
  • Wie past bij jouw bedrijf en helpt jouw bedrijf naar ‘the next level’?
  • En van wie kun je beter afscheid nemen?

Wat levert een SPP op?

  • Betrokken medewerkers
  • Inzicht in je personeelsbestand, -kwaliteit en -kosten,
  • De juiste medewerker op de juiste plek
  • Continuïteit
  • Kostenbesparing
Ja, ik wil mezelf en mijn bedrijf klaarstomen voor de toekomst

Dutch Expat Shop

Stephanie Nooijen-Fietelaars

Om coronadrukte het hoofd te bieden zijn we eerst in overleg gegaan met ons personeel. Maar aangezien zij niet voor niets een 28-urige baan hebben gekozen, hebben we samen met Please 3 vacatures uitgezet.
 

Ik heb het juist drukker dan ooit sinds de coronacrisis

Waar sommige ondernemers met de handen in het haar staan, hebben andere ondernemers het razend druk. Met name supermarkten, transport- en logistiekbedrijven, tuincentra, bouwmarkten, hoveniers, schilders, ICT, webshops en ga zo maar door. Heb jij het ook drukker dan ooit sinds de coronacrisis en worstel je met je personeelsbezetting?

Wij helpen je graag bij het succesvol werven en selecteren van personeel.

  • Wat is er veranderd sinds de coronacrisis?
  • Werkt ‘traditioneel’ werven en selecteren voor het mkb nog wel?
  • Wat is het effect van de crisis op de arbeidsmarkt?
  • Hoe vind je nú en in de toekomst de juiste medewerkers?
  • Wáár vind je de juiste medewerkers?

Speciaal voor ondernemers zoals jij hebben we een handig e-book ontwikkeld (inclusief functieprofiel-template) waarin we antwoord geven op deze vragen. Zo kun jij je werving en selectie optimaliseren.

Maar we geven ook graag advies als het aankomt op andere werkgeversvraagstukken tijdens (corona)drukte! Meer weten? Lees snel verder!

Ja, ik wil graag meer weten over werving en selectie van mijn personeel

 
Wesa Tuinhout

Willie en Mark van Mierlo

Dankzij de intelligente lockdown kunnen we goed blijven werken. Maar in het begin maakten we ons wel zorgen over het bedrijf en ons personeel.

Mijn zaken gaan goed, ondanks de coronacrisis

Sommige sectoren merken – gelukkig – niet zoveel van de coronacrisis op dit moment of zien hun omzet zelfs stijgen. De zaak blijft open (eventueel met een aangepast deurbeleid) klanten blijven komen/bestellen, het personeel kan lekker doorwerken en de zaken gaan goed. Fijn!

Maar in tijden als deze is de toekomst onzeker. Als je zorgeloos wilt blijven ondernemen, kan het uitbesteden van je personeelszaken een oplossing bieden.

  • Wil jij ook zorgeloos ondernemen?
  • Wil jij je werkgeversrisico beperken tot een minimum?
  • Wil jij tijd en kosten besparen?
  • Is een flexibele schil belangrijk voor jou bedrijf?
  • Kun je hulp gebruiken bij complexe werkgeverszaken zoals wet- en regelgeving en verzuim?

Ontdek hier alles over het uitbesteden van je personeelszaken en krijg antwoord op de vragen…

  • Wat is het uitbesteden van personeelszaken?
  • Hoe werkt uitbesteden?
  • Wat zijn de voordelen?
  • En… past het uitbesteden van mijn personeelszaken bij mij en mijn bedrijf?
Ja, ik ben benieuwd hoe ik zorgeloos kan werkgeven

De werkgeversoplossingen van Please

Niet een ondernemer is hetzelfde en vooral in tijden als deze is ook geen een situatie hetzelfde. Dit vraagt om maatwerk en creatieve oplossingen. Heb je behoefte aan…

  • ondersteuning op het gebied van werkgeverschap;
  • een sparringspartner voor jouw personeelszaken;
  • HR advies voor jouw onderneming en personeel;
  • juridische expertise;
  • hulp bij werving en selectie van (tijdelijk) extra personeel;
  • of heb je simpelweg behoefte aan iemand die je personeelszaken uit handen neemt?

Neem dan gerust contact met ons op. Wij kunnen ons voorstellen dat werkgeven in deze tijd niet het gemakkelijkste is om te doen, maar wij helpen je hier uiteraard graag bij.

Kun jij wel wat hulp gebruiken om goed te werkgeven in deze tijd? 

Neem vrijblijvend contact met ons op

Please in het Nieuws

Werkgeluk, maak er tijd voor

22 september 2020

Wat is werkgeluk en waarom is het zo belangrijk om hier aandacht aan te besteden, ook in de hectische tijden ...

Lees verder

Flex moet verder aan banden volgens commissie Borstlap

08 september 2020

Vanaf 1 september heeft politiek Den Haag haar werkzaamheden weer hervat. Grote kans dat ook de technische ...

Lees verder

Werkgevers, zet de pauzeknop uit en druk op PLAY!

26 augustus 2020

Je hebt een passie en een visie, je bent creatief, je durft risico’s te nemen en je hebt lef: jij bent een ...

Lees verder

Het ondernemersverhaal van PartyZ tijdens corona

20 augustus 2020

In dit ondernemersverhaal spreken we met Jan Dirk Zonnenberg, meestergenieter en eigenaar van PartyZ ...

Lees verder

Onze kennis

Hoe werkt payroll?

Hoe werkt payroll? Please vertelt je er graag alles over in dit artikel | Werkwijze Please | Lees hier verder...

Verder lezen

Succesvol personeel werven in 4 stappen

Personeel werven, hoe doe je dat? In dit kennisbankartikel doorlopen wij graag met jou de 4 essentiële stappen voor het...

Verder lezen

HR cyclus

Kortgezegd bevat een HR cyclus alle fases die een werknemer binnen een bedrijf doorloopt, van instroom naar doorstroom ...

Verder lezen

HR cyclus – Uitstroom

Uitstroom heeft alles te maken met het vertrek van een medewerker. Dit vertrek, om welke reden dan ook, wil je als ...

Verder lezen

Wil je meer weten over Please?

Arno van Helvoirt
Adviseur

Arno van Helvoirt

Dagelijks ga ik langs bij ondernemers uit alle branches en windrichtingen. Ik begrijp wat de klant wil en kom zo tot een passend voorstel.
Bel naar

0492 388 888

ma t/m vrij van 08:00 - 18:00
Of stuur een mail naar a.vanhelvoirt@please.nl