Je kent het wel. ’s Avonds nog even dat ene mailtje wegwerken en voor je het weet ben je de hele avond aan het werk. Want op de zaak kom je er vaak niet aan toe. Voorheen deed je alles zelf, maar door de groei van je bedrijf moet je nu steeds meer uit handen geven. En dat is soms moeilijk. Maar stel jij jezelf wel eens de vraag? Moet ik dit nu doen? Of, moet ik dit nu doen?

Delegeren en prioriteren

Coaches op het gebied van timemanagement stellen hem vrijwel altijd. Het is een versimpeling van het “Eisenhower-model” dat je leert prioriteren en delegeren. Het lijkt misschien eenvoudig, maar hoe vaak voer je een taak uit die je medewerkers prima hadden kunnen overnemen? Juist.

Doe wat je het liefste doet

Vrije tijd is vaak een luxe voor ondernemers zoals jij. Want naast doen wat je het liefste doet, ondernemen, komt er veel meer kijken bij het runnen van een bedrijf. Denk aan wet- en regelgeving, verzekeringen en administratie, om er slechts enkelen te noemen. En heb je personeel in dienst, dan breidt je takenpakket nog verder uit. Je bent naast ondernemer óók werkgever. Je moet dan ineens parate kennis hebben van cao’s, verlof- en vakantiedagen, verzuim, verloningen en een goed personeelsbeleid.

Haal een expert in huis

Belangrijk is om te blijven doen waar je goed in bent. Haal een expert in huis of besteed taken uit waaraan je geen directe meerwaarde levert, of die simpelweg te veel tijd opslokken. Uiteraard kost het tijd om iemand in te werken, maar op de lange termijn bespaar je hiermee juist veel tijd. Een investering die het uiteindelijk dubbel en dwars waard is.

Bron: sprout.nl

Wij begrijpen dat je liever onderneemt dan je verdiept in het juridisch werkgeverschap. Breng jij je medewerkers bij Please onder, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Wij nemen alle personeelszaken van je over. Zo houd je meer tijd over voor… ondernemen! Meer weten? Bekijk alle voordelen van payrolling of neem contact op met onze adviseurs.

04 juli 2017 Door Charlotte Hendriks
Charlotte Hendriks

Meer gerelateerde artikelen

5 voordelen van het in dienst nemen van een AOW’er

04 juni 2019

Het in dienst nemen van een AOW'er levert voor jou als werkgever buiten een bak kennis en ervaring, ook nog ...

Lees verder

Het klantverhaal van… Helder! Personeelsmanagement

31 mei 2019

In de rubriek klantverhalen deelt Please de ondernemersverhalen van opdrachtgevers. Die 1.100 opdrachtgevers ...

Lees verder

Businesscase: De bedrijfscultuur van Zappos

28 mei 2019

Bedrijfscultuur is een begrip dat je steeds vaker tegenkomt en met name door managers te pas en te onpas wordt...

Lees verder

7 tips voor een sterke klantrelatie

22 mei 2019

Een sterke klantrelatie is voor goed werkgeverschap erg belangrijk. Please geeft graag 7 tips voor een sterke ...

Lees verder

Effectieve work-outs op elke werkvloer

01 mei 2019

1 mei: Dag van de Arbeid! Een mooie dag om als werkgever eens stil te staan bij de arbeidsomstandigheden van ...

Lees verder

Het klantverhaal van… Aditech

25 april 2019

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Deze keer laten we ...

Lees verder