Je kent het wel. ’s Avonds nog even dat ene mailtje wegwerken en voor je het weet ben je de hele avond aan het werk. Want op de zaak kom je er vaak niet aan toe. Voorheen deed je alles zelf, maar door de groei van je bedrijf moet je nu steeds meer uit handen geven. En dat is soms moeilijk. Maar stel jij jezelf wel eens de vraag? Moet ik dit nu doen? Of, moet ik dit nu doen?

Delegeren en prioriteren

Coaches op het gebied van timemanagement stellen hem vrijwel altijd. Het is een versimpeling van het “Eisenhower-model” dat je leert prioriteren en delegeren. Het lijkt misschien eenvoudig, maar hoe vaak voer je een taak uit die je medewerkers prima hadden kunnen overnemen? Juist.

Doe wat je het liefste doet

Vrije tijd is vaak een luxe voor ondernemers zoals jij. Want naast doen wat je het liefste doet, ondernemen, komt er veel meer kijken bij het runnen van een bedrijf. Denk aan wet- en regelgeving, verzekeringen en administratie, om er slechts enkelen te noemen. En heb je personeel in dienst, dan breidt je takenpakket nog verder uit. Je bent naast ondernemer óók werkgever. Je moet dan ineens parate kennis hebben van cao’s, verlof- en vakantiedagen, verzuim, verloningen en een goed personeelsbeleid.

Haal een expert in huis

Belangrijk is om te blijven doen waar je goed in bent. Haal een expert in huis of besteed taken uit waaraan je geen directe meerwaarde levert, of die simpelweg te veel tijd opslokken. Uiteraard kost het tijd om iemand in te werken, maar op de lange termijn bespaar je hiermee juist veel tijd. Een investering die het uiteindelijk dubbel en dwars waard is.

Bron: sprout.nl

Wij begrijpen dat je liever onderneemt dan je verdiept in het juridisch werkgeverschap. Breng jij je medewerkers bij Please onder, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Wij nemen alle personeelszaken van je over. Zo houd je meer tijd over voor… ondernemen! Meer weten? Bekijk alle voordelen van payrolling of neem contact op met onze adviseurs.

04 juli 2017 Door Charlotte Hendriks
Charlotte Hendriks

Meer gerelateerde artikelen

Blog van onze HR specialiste

28 februari 2019

Vrijdag 1 maart is het zo ver, nationale complimentendag! Een dag van geven én ontvangen, maar dat vinden de ...

Lees verder

Groot risico van werkgevers: ziekte & arbeidsongeschiktheid

22 februari 2019

Werkgeven brengt veel risico's met zich mee. Een van de grootste risico's is ziekte en arbeidsongeschiktheid ...

Lees verder

Het klantverhaal van… WebNexus

21 februari 2019

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Dit keer vertelt ...

Lees verder

Een goede inwerkperiode. Wat levert dat op?

15 februari 2019

Een goede inwerkperiode is van groot belang. Het bepaalt voor een groot deel hoe snel je (nieuwe) medewerker ...

Lees verder

Griep op de werkvloer? Wat nu?

06 februari 2019

In Nederland is alweer een aantal weken sprake van een griepepidemie. Iets wat voor jou als werkgever niet ...

Lees verder

Blue Monday? Met deze 5 tips start je de dag positief!

21 januari 2019

Vandaag is het Blue Monday. Hoe zorg je dat jij en je team optimistisch en positief blijft in de koude en ...

Lees verder