Cas van der Steen (27) kwam in 2009 als stagiair bij IT-bedrijf Ratho binnen en is er nooit meer weggegaan. Inmiddels is hij als teamleider verantwoordelijk voor het correct functioneren van de servicedesk. Waarbij hij kan terugvallen op de ondersteuning van Please, waar hij als medewerker op de payroll staat. Voor Please Magazine spraken wij Cas over zijn werk en zijn ervaring met Please.

Wat deed je hiervoor?

“Ik ben negen jaar geleden als IT-stagiair bij Ratho terecht gekomen, via een oud-student van mijn opleiding die hier aan het werk was. Na mijn stage kreeg ik direct een baan aangeboden. Aanvankelijk was ik uitvoerend medewerker bij de servicedesk. Maar in de loop van de jaren ben ik er van alles bij gaan doen, zoals projectmanagement, het ondersteunen van het inkoop- en verkooptraject en het maken van offertes. Kortom, ik verveel me bepaald niet.”

En nu leidinggevende?

“Binnen Ratho hebben we een beetje een hekel aan het woord ‘leidinggeven’. We spreken liever over coachen. Ik zorg ervoor dat de drie medewerkers, met wie ik samen de servicedesk beman, hun werk goed kunnen doen en het naar hun zin hebben. Ik zie mezelf meer als een meewerkend voorman dan als leidinggevende.”

Payroll? Ik kan er geen minpunten aan ontdekken

Maar toch: je zult toch nieuwe dingen moeten doen, zoals het voeren van beoordelingsgesprekken…

“Klopt. Dat had ik inderdaad nooit eerder gedaan, maar gelukkig heeft Ratho de hulp van Please ingeroepen om hier een meer gestructureerd HR-beleid op poten te zetten. Malaika (HR-specialiste van Please, red.) is hier een tijdje geleden geweest en heeft toen onder meer een salarishuis opgezet, functieprofielen uitgeschreven en scorecards gemaakt. Ook heeft ze een aantal beoordelingsgesprekken bijgewoond en daar feedback op gegeven. Aan haar tips heb ik veel gehad.”

Wat vind je ervan om bij Please op de payroll te staan?

“Om eerlijk te zijn: ik weet niet beter. Zelfs mijn stagevergoeding werd al via Please uitbetaald. Ik kan er geen minpunten aan ontdekken: ik heb een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd en krijg keurig netjes mijn salaris op tijd gestort. Wat voor mij veel zwaarder telt is dat Ratho gewoon een superfijn bedrijf is om voor te werken.”

11 juli 2018 Door Anne Berkers
Anne Berkers

Meer gerelateerde artikelen

Het klantverhaal van… Proton

26 juni 2019

Please deelt op regelmatige basis ondernemersverhalen van zijn opdrachtgevers. Deze keer in de schijnwerpers: ...

Lees verder

Het klantverhaal van… Helder! Personeelsmanagement

31 mei 2019

In de rubriek klantverhalen deelt Please de ondernemersverhalen van opdrachtgevers. Die 1.100 opdrachtgevers ...

Lees verder

7 tips voor een sterke klantrelatie

22 mei 2019

Een sterke klantrelatie is voor goed werkgeverschap erg belangrijk. Please geeft graag 7 tips voor een sterke ...

Lees verder

Het klantverhaal van… Aditech

25 april 2019

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Deze keer laten we ...

Lees verder

Groot risico van werkgevers: ziekte & arbeidsongeschiktheid

22 februari 2019

Werkgeven brengt veel risico's met zich mee. Een van de grootste risico's is ziekte en arbeidsongeschiktheid ...

Lees verder

Het klantverhaal van… WebNexus

21 februari 2019

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Dit keer vertelt ...

Lees verder