Please waardeert haar klanten: het ondernemerschap, de ambitie, de visie en het verhaal. Daarom laten we deze ondernemers graag aan het woord. Deze keer: Jop Verhagen, samen met zijn compagnon Thijs Don richtte hij 5 jaar geleden, min of meer per ongeluk, Epurple op. 5 jaar later heeft het online marketing bureau zich nog verder gespecialiseerd in datgene waar ze goed in zijn: haar klanten op de online kaart zetten. Met oog voor detail verbeteren van zij de online vindbaarheid van bedrijven.

De eerste klanten

Met de bedrijfseconomische achtergrond van Thijs en de technische achtergrond van Jop runden ze, voor het ontstaan van Epurple, samen meerdere succesvolle start-ups, waaronder online webshops. “Daar hebben we veel van geleerd” zegt Jop. “Het logistieke gedeelte van de webshops was niet echt aan ons besteedt, maar we blonken wel uit in het online vindbaar maken van onze start-ups. Langzamerhand benaderden steeds meer ondernemers ons of wij dat ook voor hen wilden doen. Uit alle hoeken kwamen klanten naar ons: webshops, zoals we die zelf ook runden, maar ook vakantieparken en zakelijke dienstverleners. Daar hoefden we in het begin nauwelijks iets voor te doen. Nieuwe klanten vonden ons echt door mond-tot-mondreclame.”

Een tof bedrijf

Op de vraag waaróm klanten voor Epurple kiezen en niet voor een van de kolossen binnen de online marketing antwoordt Jop: “Wij zetten met name in op persoonlijk aandacht, betrokkenheid en écht meedenken met de klant. Wij kennen de klant en de klantbehoefte en doordat de interne wisseling van medewerkers bij ons klein is, hebben onze klanten steeds te maken met één aanspreekpunt, en dat is prettig. En we zijn natuurlijk gewoon heel tof!”

Geld in het laatje

Naast een goede klantrelatie investeert Epurple ook echt in haar klanten. “We bieden niet alleen ontzorging, maar wij brengen letterlijk geld in het laatje. Wat wij doen resulteert in online conversies en dus komt er geld binnen. Dat vinden we zo mooi om te zien. Helemaal wanneer klanten vertellen dat wij daar écht een aanzienlijk aandeel in gehad hebben.”

Een goede website en kennis van SEO

Volgens Jop kiezen veel ondernemers vaak voor een spetterend (nieuw) design van hun website. Helaas moet functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid dan wijken voor de vormgeving. “De laatste tijd merken we veel dat klanten bij het overstappen naar een nieuwe website zien dat hun omzet ineens afneemt, zonder te weten waarom. Er komen nauwelijks bezoekers, de content wordt niet gelezen of er worden niet genoeg producten verkocht. Dat is vaak het moment waarop wij worden ingezet. Wij gaan dan aan de slag met de optimalisatie van de site en SEO, search engine optimization.”

Epurple en Please

Maar daar bleef het niet bij, al snel vroegen klanten de mannen van Epurple ook om hun betaalde, Google Adwords-campagnes over te nemen. “Toen werd het tijd om personeel aan te nemen en daarbij kwam Please om de hoek kijken. Ik heb jaren geleden bij Please payroll gewerkt, zodoende kende ik de dienstverlening van Please. Toen wij onze eerste medewerker wilde aannemen heb ik contact opgenomen. We zijn tussentijds een jaartje gestopt bij Please, omdat we dachten dat we het voor die ene medewerker ook wel zelf konden regelen. In het begin ging dat ook wel goed, maar we zijn ook snel weer teruggegaan naar Please. We spendeerden zoveel tijd aan de administratie omdat er steeds meer werknemers bij kwamen. Toen hebben we de kosten op een rijtje gezet: wat kost het ons als we het zelf doen – inclusief alle tijd die het ons kostte en het gedoe met zieke medewerkers –  en wat kost het ons als Please dit van ons overneemt. Toen was de keus snel gemaakt. We zijn ontzettend tevreden, echt totale ontzorging. Als een medewerker ziek is bijvoorbeeld hoeven we alleen te bellen of een mailtje te sturen. Geen keuzemenu, maar direct iemand aan de lijn. Dat maakt het ons wel heel erg makkelijk.”

Ondernemerstip: zo verbeter je zelf de online vindbaarheid van je bedrijf

Afsluitend heeft Jop nog een gouden tip voor ondernemers. “Wil je je bedrijf écht op de online kaart zetten? Zorg dat mensen over je gaan praten! Offline en online. Iedereen werkt aan goede online vindbaarheid, betaald of niet. De concurrentie is dus moordend, maar als anderen jouw verhaal oppikken is dat onbetaalbaar. Optimaliseer je site niet voor Google, maar voor je klant. Biedt ze een ‘wow-effect’, bijvoorbeeld door ze te geven waar ze naar zoeken, ook al heeft dat niet direct met je dienstverlening te maken. Kruip in de telefoon, bel andere ondernemers en maak samen van jullie product of dienst een totaalpakket, een beleving. Dán gaan mensen over je praten en verwijzen andere sites naar jou. Je wordt als het ware een autoriteit en dat ziet Google. Zo zorg je voor een toegevoegde waarde voor de klant en dat effect merk je, offline én online.

Vond je dit artikel interessant?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf automatisch op de hoogte van nieuws en tips over ondernemen en werkgeven.

Inschrijven

09 maart 2018 Door Charlotte Hendriks
Charlotte Hendriks

Meer gerelateerde artikelen

Het klantverhaal van… WEvents

11 maart 2019

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Dit keer vertellen ...

Lees verder

Groot risico van werkgevers: ziekte & arbeidsongeschiktheid

22 februari 2019

Werkgeven brengt veel risico's met zich mee. Een van de grootste risico's is ziekte en arbeidsongeschiktheid ...

Lees verder

Het klantverhaal van… WebNexus

21 februari 2019

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Dit keer vertelt ...

Lees verder

Het klantverhaal van… Fruitcake

23 oktober 2018

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Dit keer vertelt ...

Lees verder

Je gaat payrollen, hoe leg je dat je medewerker(s) uit?

02 oktober 2018

Je hebt als bedrijf de keus gemaakt om over te stappen naar een payrollconstructie. Daarover wil je je ...

Lees verder

Het klantverhaal van Gérard Priem van Priemco Glas

20 september 2018

Ondernemers kunnen veel van elkaar leren, daarom laat Please haar klanten graag aan het woord. We spraken met ...

Lees verder