Om creatief te kunnen zijn, moet je je hoofd leeg hebben

Erjon Tuentervan Blauw Gras Erjon Tuenter is medeoprichter en operational director van creatief digitaal bureau Blauw Gras. Het liefst stopt hij als kleine ondernemer zijn tijd in slimme digitale campagnes, de personeelsadministratie laat hij liever aan de specialist over.
“Blauw Gras is een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. We zijn dit bedrijf vijf jaar geleden begonnen, nog tijdens onze studie. Drie jaar geleden stonden we voor de beslissing om onze eerste werknemer aan te nemen. We kwamen er toen al vrij snel achter wat dat ging betekenen in termen van administratieve lasten en risico’s. Via via wees iemand ons op het fenomeen payrollen. We hebben toen een aantal partijen gesproken en uiteindelijk voor Please gekozen.”

Snel en overzichtelijk
“Please heeft ons in staat gesteld om in de cruciale eerste groeifase het oog op de bal te houden. Inmiddels werken er vijftien medewerkers bij Blauw Gras, waaronder één parttimer en twee stagiaires. Misschien is payrollen bij deze omvang niet eens meer het goedkoopste alternatief, maar we worden wel geweldig geserved. Of iemand nu een vraag heeft over zijn of haar pensioen, of dat er een contract moet worden aangepast: je hoeft maar te bellen of te mailen en het wordt geregeld. Ook het UurOnline systeem is echt super overzichtelijk. En toen een collega langere tijd door ziekte afwezig was, schakelde Please direct een bedrijfsarts in.”

Hoofd leeg
“Bij Blauw Gras zijn we creatieven in de digitale wereld. Maar om creatief te zijn, moeten we ons hoofd ook een beetje leeg kunnen houden. Met Please op de achtergrond lukt dat heel goed. Toen een vriend van me twee jaar geleden besloot voor zichzelf te beginnen, heb ik hem direct getipt. Hij werkt veel met parttimers en studenten, en daar is het UurOnline systeem echt geknipt voor. Het is leuk om te zien dat zij nu ook heel snel groeien met de back-up van Please.”


- Erjon Tuenter, operational director Blauw Gras