Kunnen horeca medewerkers ook wat ze zeggen?

Thais restaurant SOI3 Na een ‘rocky start’ kreeg Jeroen Brouwer, eigenaar van Thais restaurant SO13, zijn tent weer op de rit. Hij leerde dealen met uitdagingen zoals het testen van de capaciteiten van zijn nieuwe personeel en het aantrekken van schaarse Thaise chefs. “Door payroll-contracten te gebruiken houd ik bewegingsruimte.”
“Mijn compagnon en ik hebben moeilijke start gekend met dit restaurant. We begonnen met een ontbijt-lunch-diner concept, maar hadden ons een beetje verkeken op de plek. We zaten elke avond vol, maar overdag was er te weinig aanloop voor ontbijt en lunch. Het bleek al snel dat we te veel personeel hadden aangenomen. Bovendien hadden we de meesten een halfjaarcontract gegeven, dus konden we niet zo maar afscheid van ze nemen.

Please heeft toen goed met ons meegedacht en ons gesteund in de tijd die we nodig hadden om alles weer op orde te krijgen. Deze betrokkenheid bij horecaklanten is denk ik heel kenmerkend voor Please. Ik hoor namelijk regelmatig ook hele andere verhalen van collega horeca-ondernemers over payroll-bedrijven.”

Bewegingsruimte
“Ik heb inmiddels zes medewerkers in vaste dienst via Please. Het mooie van payrollen is dat het mij als ondernemer in staat stelt om even de kat uit de boom te kijken: kunnen nieuwe medewerkers echt wat ze zeggen te kunnen? Terwijl ik aan de nadere kant de toch al schaarse Thaise chefs in de regio Rotterdam wel de zekerheid kan bieden die zij van mij als werkgever vragen. Door te payrollen hou ik bewegingsruimte. Een ding weet ik zeker: als ik nog eens opnieuw zou beginnen, zou ik zeker weer met Please in zee gaan.”