In de rubriek klantverhalen deelt Please de verhalen van opdrachtgevers. Dit keer delen we het verhaal van Celil Bedrijfsdiensten. Een bijzonder familiebedrijf dat zich onderscheidt door hun persoonlijke aanpak en service. Eigenaresse Besime Uydur vertelt over het runnen van een familiebedrijf, het hebben van personeel en de vrijheid die ondernemen geeft.

Ondernemersverhaal Celil BedrijfsdienstenGewoon doen

Celil Bedrijfsdiensten bestaat sinds 1997, origineel als schoonmaakbedrijf. Besime: ‘Mijn man en ik waren op dat moment twee jaar getrouwd. Hij wilde graag een schoonmaakbedrijf beginnen, en hoewel we het niet breed hadden zei ik direct tegen hem dat hij het gewoon moest doen. Je kunt iets maar beter gedaan hebben met de kans dat het misschien niet lukt, dan dat je spijt krijgt van iets dat je niet hebt gedaan.’

Je kunt iets maar beter gedaan hebben met de kans dat het misschien niet lukt, dan dat je spijt krijgt van iets dat je niet hebt gedaan

Toen ging het hard

‘Mijn man was werkzaam bij een slijterij en daarnaast deed hij al wat schoonmaakwerk. Hij kwam bij klanten over de vloer en bood onze diensten aan. Via-via kwamen er steeds meer klanten bij. Ook deden we veel aan acquisitie en toen ging het hard’ vertelt Besime. Het eerste jaar was niet makkelijk voor het echtpaar, zegt ze: ‘We hadden het eerste jaar geen inkomsten. Ik studeerde nog en had drie bijbanen om in ieder geval de huur en vaste lasten te kunnen betalen. Maar uiteindelijk zijn we gegroeid en nu zijn we veel meer dan een schoonmaakbedrijf. We maken nog steeds veel schoon op bouwplaatsen, denk aan het reinigen van woningen, appartementen, scholen en zorgcentra voordat deze opgeleverd worden. Ook ondersteunen we de bouw met allerlei diensten: zo ruimen we bijvoorbeeld bouwplaatsen op en houden we de keten en kantoren daar schoon en netjes.’

Geen nee zeggenOndernemersverhaal Celil Bedrijfsdiensten

Het bedrijf heeft op dit moment 50 mensen in dienst. Het personeel van Celil Bedrijfsdiensten bestaat uit ZZP’ers, eigen personeel en een deel dat bij Please is ondergebracht. Besime: ‘We zeggen bijna nooit nee, we proberen zo veel mogelijk te doen. We wassen glazen, verwijderen graffiti, we doen aan gevelreiniging, we proberen echt aan iedere vraag te voldoen. Daarnaast zeggen we het eerlijk als we denken dat we de expertise niet in huis hebben. We zoeken dan naar een andere partij, zodat we de klant toch kunnen helpen. We hebben vaste opdrachtgevers waar we al jaren zaken mee doen, dat vertrouwen is er en daar zijn we heel dankbaar voor.’

Corona heeft er bij ons voor gezorgd dat we juist extra schoon mochten maken. Hygiëne is belangrijker dan ooit

Dat vertrouwen komt nu, tijdens de coronacrisis, goed van pas. Besime legt uit: ‘Corona heeft er bij ons voor gezorgd dat we juist extra schoon mochten maken. Hygiëne is belangrijker dan ooit. Naast ons eigen reguliere werk bij opdrachtgevers moesten we elke dag extra langskomen om bijvoorbeeld de deurkrukken schoon te maken.’

Net dat beetje extra

Een persoonlijke aanpak en extra service, daarmee onderscheidt Celil Bedrijfsdiensten zich van haar concurrenten. De klanttevredenheid is dan ook hoog, zegt Besime: ‘Mijn man en ik zijn zelf ook écht werkzaam in het bedrijf, hij in de buitendienst en ik in de binnendienst. En wij werken mee met ons personeel. We leren ze hoe ze dingen moeten doen en dat ze net dat beetje extra moeten bieden aan onze opdrachtgevers. Als er problemen zijn, lossen we het direct op. We schakelen gelijk en als het nodig is zorgen we dat we er ook direct zijn.’

Mijn man en ik zijn zelf ook écht werkzaam in het bedrijf, hij in de buitendienst en ik in de binnendienst

Familiebedrijf

De goede service en hoge klanttevredenheid komt voor een deel ook omdat Celil Bedrijfsdiensten een echt familiebedrijf is, waar met hart en ziel wordt gewerkt. De zwager van Besime is er werkzaam, net als één van de zoons van het echtpaar. ‘Het is zijn wens om het bedrijf ooit over te nemen. Hij volgt nu een opleiding aan de Haagse Hogeschool, nadat hij vorig schooljaar zijn havo-examen heeft gehaald. Hij had na zijn examen even niets te doen, kwam ons helpen en is blijven werken. Hij weet dus hoe alles werkt en hij kent onze opdrachtgevers, hij is de nieuwe generatie’ legt Besime uit.

De zoon van Besime staat op de payroll bij Please, net als ongeveer de helft van het personeel van Celil Bedrijfsdiensten. Besime startte ooit met payrolling omdat ze zich als werkgever verantwoordelijk voelde voor haar personeel. ‘Ik wil niemand van ons personeel tekort doen. Daarom hebben we gekozen voor Please, zij zijn op de hoogte van alle regels en hebben het goed geregeld voor al ons personeel. Dat is voor ons het belangrijkste. Op die manier kunnen mijn man en ik ons helemaal richten op ons bedrijf.’

Ik vind echt alles leuk aan ondernemen. Je hebt vrijheid, je kunt het helemaal doen zoals jij wilt, the sky is the limit

The sky is the limit

Dat is wat Besime en haar man het liefste doen: hun bedrijf runnen. Besime: ‘Ik heb jarenlang voor andere bedrijven in loondienst gewerkt, wat ook heel erg leuk was, maar eigen baas zijn geeft een hele andere voldoening. Ik vind echt alles leuk aan ondernemen. Je hebt vrijheid, je kunt het helemaal doen zoals jij wilt, the sky is the limit!’

Meer weten over Celil Bedrijfsdiensten en de keuze voor Please? Lees dan ook de klantcase. Daarin vertelt Besime alles over de samenwerking met Please en de voordelen van het uitbesteden van hun personeelszaken.

Lees hier de klantcase van Celil Bedrijfsdiensten
Charlotte Hendriks Marketing en communicatie
Charlotte Hendriks

Meer gerelateerde artikelen

Dit is er veranderd voor werkgevers per 1 januari 2021

12 januari 2021

Per 1 januari 2021 is er weer van alles veranderd op het gebied van wet- en regelgeving voor ondernemers met ...

Lees verder

Nieuw jaar, nieuwe visie, nieuwe directie

08 januari 2021

Samen met Hans van de Ven vormen Jad Berad en Mark Mollen de nieuwe driekoppige Please directie. Wij spraken ...

Lees verder

Kerstspeech voor je medewerkers? Dit zijn de Do’s & Don’ts

15 december 2020

Kerstspeech voor je medewerkers in Corona tijd? HR expert Malaika vertelt jou de do's en don'ts voor een goede...

Lees verder

Please maakt werven en selecteren voor het MKB gemakkelijk

11 december 2020

Gemakkelijk en snel nieuw personeel aannemen? Dankzij een unieke samenwerking met softwarebedrijf Harver, ...

Lees verder

Het ondernemersverhaal van John Vermeulen Fietsplezier

16 november 2020

In dit ondernemersverhaal spreken we met John Vermeulen, eigenaar van John Vermeulen Fietsplezier, een ...

Lees verder

De werkweek van HR expert Malaika

10 november 2020

Een inkijkje in de week van onze HR expert Malaika. Hoe ziet haar werkweek eruit, wat doet zij voor onze ...

Lees verder