Onze relatiebeheerders en adviseurs spreken dagelijks met ondernemers, stuk voor stuk met een inspirerend ondernemersverhaal. Verhalen die we graag onder de aandacht brengen. Dit keer pakten we de telefoon en spraken we met de 20-jarige ondernemer, en sinds kort werkgever, Joep Franssen van Webnexus over zijn bedrijf en de keuze voor payroll én Please.

Nummer één op Google

16 jaar was Joep toen meer dan 200.000 bezoekers zijn online artikel over het invullen van de stemwijzer van 2012 lazen. Hij behaalde daarmee binnen enkele dagen een nummer één-positie op Google, zonder enige inzet van betaalde campagnes. Joep: “Hierdoor raakte ik geïnteresseerd in online marketing en webdesign en ben ik me verder gaan verdiepen in het verbeteren van de online vindbaarheid en het bouwen van websites. Nadat ik enkele projecten voor mezelf had opgezet vroegen mensen uit mijn omgeving ook steeds vaker of ik voor hen een website wilde bouwen.” Daarop besloot Joep op 17-jarige leeftijd om zich met zijn bedrijf WebNexus in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en de zaken wat serieuzer aan te pakken.Klantverhaal WebNexus Joep

Naast onze studie werken we hard aan de groei van WebNexus.

Vele wegen leiden naar Rome

Inmiddels werkt Joep samen met compagnon Boris de Jong, die hij leerde kennen tijdens zijn studie Informatiekunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Naast onze studie werken we hard aan de groei van WebNexus. Een kleine twee jaar geleden openden we ons kantoortje en klopten we aan bij de Rijksuniversiteit Groningen voor wat beeldschermen en dergelijke. Nu bleek dat ze ook nog een groot project hadden liggen, namens het Koninklijk Nederlands Instituut in Rome. Dat wilden ze wel bij ons onderbrengen.” In het half jaar dat Joep en Boris voor het instituut hebben gewerkt kregen ze niet alleen inzicht in het bouwen van meer complexere websites, maar hebben ze ook een hoger segment klanten weten te vinden.

Efficiëntie op afstand

Waar de mannen voorheen gezien werden als jonge jongens die voor weinig geld veel konden doen, is WebNexus uitgegroeid tot een serieuze partij maar zonder hun enthousiasme, flexibiliteit en snelle handelen te verliezen. “We zitten in Groningen en de meeste klanten zitten in de randstad. Daardoor hebben we niet veel face-to-face contact maar we bellen en mailen en maken we veel gebruik van Skype, Zoom en FaceTime. Hierdoor kunnen we efficiënter werken en sneller schakelen. Daarnaast besparen we veel reistijd waardoor we het tarief een beetje kunnen drukken en als student hebben we ook hele flexibele werktijden. Klanten ontvangen vaak van ons om 11 of 12 uur ’s avonds nog een mailtje met de eerste opzet.”

We wilden al eerder iemand aannemen maar waren huiverig voor het stukje werkgeven.

Eerste medewerker in dienst

De zaken gaan zelfs zo goed dat Joep en Boris afgelopen jaar hun eerste medewerker hebben aangenomen. “We wilden al eerder iemand aannemen maar waren huiverig voor het stukje werkgeven en alles wat er komt kijken bij het aannemen van personeel. Ook zijn we zo druk met onze studie en zaken als de boekhouding en online marketing dat we geen zin hadden om zelf te kij

Klantverhaal WebNexus

ken naar een manier om een medewerker juridisch en verzekeringstechnisch goed in dienst te nemen.” Het heeft dan ook een tijdje geduurd voordat hij en Boris de stap waagden om iemand aan te nemen, vertelt Joep. “Maar om te kunnen groeien móesten we wel. Toen zijn we op zoek gegaan naar de oplossing met de minste hersenbrekers. We hebben veel gebeld met andere ondernemers en toen kwam payroll voor ons als meest aantrekkelijk uit de bus.

De jonge ondernemers werken het liefste met andere studenten. “Dat communiceert wel zo makkelijk en je krijgt een leuke sfeer” vertelt Joep. “En omdat we geen vast stramien hebben – we werken namelijk ook veel vanuit de universiteit of andere locaties – is dat voor studenten ook heel aantrekkelijk. Het kan ook wel eens vervelend zijn, bijvoorbeeld als we allemaal tege

lijkertijd tentamens hebben of als een student ineens zijn leven omgooit en een jaar naar het buitenland wil. Flexibiliteit is dan heel belangrijk, voor hen en voor ons.”

De vergelijking

Maar nadat de keuze voor payroll gemaakt was, lag daar nog de taak om te kiezen voor de juiste payroll partner. Joep vertelt hoe ze dat hebben aangepakt: “We hebben veel verschillende payroll partijen gehoord en gezien. We hebben wel 10 offertes aangevraagd, maar we wisten echt niet waarvoor we moesten kiezen. Het lijkt dan toch allemaal een beetje op elkaar en je weet niet wat je gaat betalen. De website van Please sprong er wel uit, ik kreeg ook meteen een mail met een goede handtekening en de brochure zag er goed uit. De adviseur nodigde me uit om langs te komen op het kantoor van Please zodat ik alles kon zien. Wij houden zelf ook van transparantie en op deze manier krijg je echt een goed beeld van een partij.”

We zien in Please ook echt een partij waarmee we langere tijd zaken willen doen.

“Ook nam de adviseur echt de tijd voor me. Ondanks dat we maar een klein bedrijf zijn en waarschijnlijk financieel niet heel aantrekkelijk zijn voor Please dacht de adviseur echt mee. Hij besprak alle mogelijkheden en wees ons ook op het scholingsbudget voor medewerkers. Daar hebben we meteen gebruik van gemaakt! Dat gaf ons het vertrouwen. We zien in Please ook echt een partij waarmee we langere tijd zaken willen doen.  Daarnaast was de omrekenfactor ook super.”

Samenwerking met Please

Over de samenwerking met Please is Joep ook enthousiast. “Het urenregistratiesysteem UurOnline, werkt heel goed. Wij geven eens per maand, samen met de werknemer, de gewerkte uren door van de afgelopen weken. Hij ontvangt dan automatisch het salaris op zijn rekening en het wordt bij ons afgeschreven. Ook vind ik het heel fijn dat ik op de hoogte gehouden wordt over belangrijke informatie. Laatst kreeg ik nog een update met allerlei belangrijke wijzigingen die van invloed zijn op het uren boeken. Zo weet je van te voren wat er gaat gebeuren.”

Wil jij ook alle voordelen ervaren van het samenwerken met Please? Neem dan geheel een contact op met een van onze adviseurs via 0492 388 888 of info@please.nl en plan een vrijblijvend adviesgesprek in.

21 februari 2019 Door Charlotte Hendriks
Charlotte Hendriks

Meer gerelateerde artikelen

Het klantverhaal van… WEvents

11 maart 2019

Please werkt samen met ruim 1100 ondernemers en is benieuwd naar hún ondernemersverhaal. Dit keer vertellen ...

Lees verder

Blog van onze HR specialiste

28 februari 2019

Vrijdag 1 maart is het zo ver, nationale complimentendag! Een dag van geven én ontvangen, maar dat vinden de ...

Lees verder

Groot risico van werkgevers: ziekte & arbeidsongeschiktheid

22 februari 2019

Werkgeven brengt veel risico's met zich mee. Een van de grootste risico's is ziekte en arbeidsongeschiktheid ...

Lees verder

Een goede inwerkperiode. Wat levert dat op?

15 februari 2019

Een goede inwerkperiode is van groot belang. Het bepaalt voor een groot deel hoe snel je (nieuwe) medewerker ...

Lees verder

Griep op de werkvloer? Wat nu?

06 februari 2019

In Nederland is alweer een aantal weken sprake van een griepepidemie. Iets wat voor jou als werkgever niet ...

Lees verder

Blog van onze HR specialiste

29 januari 2019

Het is weer tijd voor een blog van onze HR specialiste Malaika van den Eijnde. Deze keer vertelt zij over haar...

Lees verder