In de rubriek klantverhalen deelt Please de ondernemersverhalen van opdrachtgevers. Die 1.100 opdrachtgevers hebben allemaal een eigen uniek verhaal. Door hun verhalen te delen, wil Please andere ondernemers informeren en inspireren. In dit verhaal aandacht voor Helder! Personeelsmanagement; vijf daadkrachtige vrouwen die zich laten voorstaan op heldere communicatie en de perfecte match tussen opdrachtgevers en kandidaten. Aan het roer: Judith Brouns, zij startte Helder! met de overtuiging dat het anders kon in ICT detachering.

Hoe ben je gestart?

Judith Brouns: “Ik ben In april 2010 gestart met Helder!. Daarvoor heb ik gewerkt in de ICT detachering. Een echte mannenbranche waarin veel gepraat wordt maar eigenlijk weinig gezegd wordt. Ik wilde dit anders doen. Wij kijken los van kennis en ervaring ook naar de mens achter een cv en of hij of zij past bij een organisatie. We zijn transparant over wat we doen, niet alleen richting opdrachtgevers maar ook naar kandidaten over onder andere salaris en arbeidsvoorwaarden.”

IT, mobiele telecom en techniek

De eerste anderhalf jaar werkte Judith vanuit huis om daarna kantoor te gaan houden in Weert. Er kwam er al vrij snel een recruiter bij en inmiddels is er een team met twee accountmanagers, een recruiter en een backoffice medewerker. Judith vertelt: “We hebben vooral vacatures in de IT, mobiele telecom, techniek en management ondersteunende functies. We zijn een sterk team en werken onderling erg goed samen.”

Van hyperlokaal tot regionaal

“Wij doen met name de werving van personeel. We leveren maatwerk aan onze opdrachtgevers waarbij we bedrijven helpen op basis van werving & selectie en detachering. Op den duur gaat 90% van onze medewerkers in dienst bij onze opdrachtgevers. We hebben opdrachtgevers van klein tot groot, van hyperlokaal tot regionaal. We zien zowel de opdrachtgever als de kandidaat als onze klant. Deze proberen we aan elkaar te koppelen”, vertelt Judith.

De factor tijd als beweegreden

Judith had als belangrijke beweegreden om te gaan ondernemen de factor tijd: “In 2010 zat ik op een bepaald niveau in de organisatie waar ik toen werkte en ik had veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Helaas kwam ik daar in een reorganisatie terecht. De flexibiliteit en vrijheid in mijn werk wilde ik graag behouden, ook omdat ik toen nog jonge kinderen had. Mede daarom heb ik de stap gezet naar het ondernemerschap.”

Behoudende ondernemer

“Ik heb de filosofie: een probleem is pas een probleem als het er is. Daarbij ben ik een redelijk behoudende ondernemer waardoor ik goed weet wat ik kan verwachten van mijn bedrijf”, aldus Judith.

Geldt dat ook voor je personeel?

“Ja absoluut!”, beaamt Judith. ”Ik wilde dat alles voor mijn mensen goed geregeld was. Zo werkten wij voor payrolling eerst met DNA 360. Wij zijn meegegaan in de overname van DNA 360 door Please. Dat was in het begin even wennen maar in de loop ter tijd hebben we vanwege de goede dienstverlening heel bewust voor Please gekozen. Ook wilde ik ontzorgd worden zodat ik me kon focussen op mijn business.”

Gouden tip?

“Je moet altijd uitgaan van je eigen kracht. Mijn tip: Laat je niet uit het veld slaan, blijf vasthouden aan het ideaal wat je voor ogen hebt. Als je doorgaat, gaat het zijn vruchten afwerpen. Blijf bij jezelf. En ga het gewoon doen”, adviseert Judith.

Marloes Goossens Marketing en communicatie
Marloes Goossens