Ondernemers kunnen veel van elkaar leren, daarom laat Please haar klanten graag aan het woord. We spraken met Gérard Priem van Allround Solutions, sinds kort bekend als Priemco Glas, uit Breda over zijn manier van werken en hoe hij zijn bedrijf is gestart.

Na jarenlang in de financiële sector (Delta Lloyd en Rabobank) te hebben gewerkt, besloot hij na de aanslagen op 11 september resoluut het roer om te gooien. Hij vertrok naar Londen en rolde in het vak van glas- en montagewerkzaamheden voor grote gebouwen. Hij sprong in het diepe en maakte een drastische carrièreswitch. Zo is in 2004 Allround Solutions geboren!

Ons kent ons

Gérard: “In de bouwbranche is het ‘ons kent ons’ en zo bereid je steeds uit qua werkgebied. Zo heb ik 10 jaar klanten in België gehad en ben ik langzaam gaan uitbreiden naar Nederland. Een bekende projectleider stelt je dan voor en zo gaat het balletje rollen. Het gaat dan écht om de gunfactor.”

Acquisitie: lang leve de telefoon

Priemco Glas heeft (meer) dan voldoende werk en dat komt niet doordat Gérard online zo actief is. Sterker nog: “Ik doe niet zoveel met Social Media, want het kost heel veel energie en het levert weinig op. Al moet ik wel zeggen dat ik sinds kort LinkedIn heb, en daar zal binnenkort vast wat uitkomen. Maar ik pak liever gewoon ouderwets de telefoon. Dat begint natuurlijk bij de mensen uit mijn bestaande netwerk.”

Groeien ondanks lage marges

De personeelsaantallen van Priemco Glas wisselen. De aantallen schommelen momenteel tussen de 6-7 en 20 medewerkers. Na de drukte van een verhuizing is er weer ruimte voor groei en die ambitie is er volop! Dat betekent groei in personeel en klanten. Priemco Glas werkt vooral voor kozijn- en gevelfabrikanten en kiest dan bewust voor de grote projecten van 30 dagen tot 6 maanden. Gérard: “Ondanks de lagere marges bij de grotere projecten, bijvoorbeeld een winkelcentrum, kies ik hiervoor omdat daar meer continuïteit in zit.”

Alles op een presenteerblaadje

Hoe Priemco Glas zich onderscheidt? “Goede service en vooral ook na-service is minstens zo belangrijk”, aldus Gérard. “Ontzorgen, zodat er geen projectleider nodig is. Ik breng 1x per week verslag uit met foto’s van waar knelpunten zitten. Dat is echt een toegevoegde waarde, want zo hoeft de projectleider dat niet continu zelf te doen.” Daarnaast is een goede voorbereiding het halve werk. Gérard pleit ervoor om ook vooraf mee te denken. “Door van te voren mee te gaan kijken op locatie kun je heel veel pijnpunten tackelen en dat scheelt later weer aanzienlijk in de kosten.”

De zorgen van een ondernemer

De grootse zorgen van een ondernemer ziet Gérard in de risico’s om veel personeel in dienst te hebben. “Ik reken alles terug naar uren. Ja, het is goedkoper als je mensen in vaste dienst neemt, maar daar zitten ook veel haken en ogen aan.” In de bouwsector blijkt de selectie van kwalitatief goed personeel nog wel eens lastig te zijn en daarom wacht Gérard vaak even met het vast aannemen van iemand. “Eerst eens zien wat voor vlees we in de kuip hebben voordat ik hem voorzie in kleding, een bedrijfsbus, materiaal en dergelijke. Dát is dus een fijn voordeel van payrolling!”, aldus Gérard.

Ik wil eerst zien wat voor vlees we in de kuip hebben voordat ik iemand vast aanneem. Dat is een fijn voordeel van payrolling!

Please werd aanbevolen door een collega-ondernemer

Please kwam in beeld door een collega-ondernemer. Die gaf zo’n goede referentie dat Gérard deze manier van staffing besloot te onderzoeken. Na de kosten op een rij te hebben gezet en in contact te zijn gekomen met Please, bleek het een goede match. “Please denkt goed mee in de randvoorwaarden. Ze geven daarin advies op het gebied van onder andere wetgeving, CAO en contracting. Daarnaast geeft het online urensysteem een goed overzicht. Ideaal om dit zelf te beheren en te controleren.”

 Met 100% inzet heb je de grootste kans op de gunfactor

Als we Gérard vragen naar een tip voor andere ondernemers dan refereert hij aan zijn eigen ondernemerschap waarin hard werken werd beloond. “Ben eerlijk, open en direct. Zo creëer je vertrouwen. Sta achter je product of dienst op en bij 100% inzet heb je de grootste kans op de gunfactor.”

Wil je als klant van Please ook je ondernemersverhaal delen? Neem dan contact op met je persoonlijke relatiebeheerder of direct met onze afdeling marketing en communicatie via 0492 388 888

Anne Berkers Manager marketing en communicatie
Anne Berkers

Meer gerelateerde artikelen

Back to business – opstarten na de lockdown

25 februari 2021

Eindelijk zijn er ondernemers die nu of straks na de verplichte, maandenlange sluiting, weer (gedeeltelijk) ...

Lees verder

Dit is er veranderd voor werkgevers per 1 januari 2021

12 januari 2021

Per 1 januari 2021 is er weer van alles veranderd op het gebied van wet- en regelgeving voor ondernemers met ...

Lees verder

Nieuw jaar, nieuwe visie, nieuwe directie

08 januari 2021

Samen met Hans van de Ven vormen Jad Berad en Mark Mollen de nieuwe driekoppige Please directie. Wij spraken ...

Lees verder

Kerstspeech voor je medewerkers? Dit zijn de Do’s & Don’ts

15 december 2020

Kerstspeech voor je medewerkers in Corona tijd? HR expert Malaika vertelt jou de do's en don'ts voor een goede...

Lees verder

Het ondernemersverhaal van Celil Bedrijfsdiensten

15 december 2020

Het ondernemersverhaal van Celil Bedrijfsdiensten. Een bijzonder familiebedrijf in de schoonmaak dat zich ...

Lees verder

Please maakt werven en selecteren voor het MKB gemakkelijk

11 december 2020

Gemakkelijk en snel nieuw personeel aannemen? Dankzij een unieke samenwerking met softwarebedrijf Harver, ...

Lees verder