Please deelt op regelmatige basis ondernemersverhalen van zijn opdrachtgevers. Deze keer in klantverhalen: Dé Spellenwinkel uit Breda, de winkel van eigenaresse Margot Zijtregtop gespecialiseerd in spellen voor mensen van 1 tot 100 jaar. Een inspirerend verhaal over een klein bedrijf met één medewerker op payrollbasis.  

Legpuzzels en breinbrekers

Dé Spellenwinkel verkoopt spellen, legpuzzels en breinbrekers in de winkel en heeft een webshop die dient als online etalage van het aanbod aan spellen dat de winkel heeft. Margot begon de winkel 11 jaar geleden op 100 meter loopafstand van haar huis: “Dat was op dat moment handig met mijn jonge kinderen, maar ik ben in de loop der jaren gegroeid en daarom heb ik gekozen voor een grotere winkel. Mijn baan gaf me niet meer de voldoening die ik zocht en ik wilde al langer iets voor mezelf beginnen. Ik kom uit een gezin van vijf en bij ons thuis werden er altijd spelletjes gespeeld en puzzels gemaakt.”

Met spel bijdragen aan zorg

Margot werkte jarenlang in de zorg en daar wilde ze in haar winkel graag iets mee doen. Spellen kunnen heel erg veel doen voor je gemoedstoestand en je concentratie. Margot: “Daarom bied ik veel spelmateriaal aan. Hulpverleners en mensen uit het onderwijs weten mij daarvoor inmiddels te vinden. Dat vind ik mooi.”

Klanten uit alle windstreken

De winkel verkoopt vooral spellen in de winkel zelf maar bedient eigenlijk heel Nederland. Sommige klanten rijden om voor de winkel en komen één keer in de zoveel tijd langs voor het nieuwe aanbod. Het klantcontact is het eerste ding wat in de winkel ook voelbaar is. Dé Spellenwinkel wil mensen een thuisgevoel geven door altijd aardig en vriendelijk te zijn, een praatje over het leven te maken, koffie aan te bieden en kinderen uit de buurt zijn ook altijd welkom om te komen rondsnuffelen.

 It’s all in the game

De speelgoedbranche staat wel onder druk. Online concurrenten zijn er veel. Margot probeert zich daar niet al te druk over te maken: “Ik ben van mening dat je vooral je eigen ding moet doen. Als je dat goed doet, dan straal je dat uit. En daar vertrouw ik op. En dat werkt voor Dé Spellenwinkel ook heel goed.”

Favoriete spel?

Margot: “Dat kan per dag wisselen. Spellen zijn net als boeken en muziek, de zin en interesse verandert per dag. Thuis hebben we wel wat favorieten. Dat zijn vaak mooie bordspellen voor het gezin die makkelijk zijn om te spelen. Maar dobbelspellen blijven ook altijd leuk!”

Bijblijven

Trends in speelgoed gaan snel, Margot vertelt: “Je moet zorgen dat je bij blijft. Leveranciers leveren veel informatie aan maar je moet zelf ook goed bijhouden wat fabrikanten op de markt brengen. Ook lees ik veel online om op de hoogte te blijven. Daar heb ik gelukkig nu meer tijd voor, omdat ik sinds kort een medewerker heb.  Hij is er niet alleen tijdens vakanties, maar meestal ook een keer in de twee weken.”

Goed geregeld

Dé Spellenwinkel zet Please in omdat ze een medewerker in dienst wilde nemen. Deze jongen kwam eerst alleen in de winkel om spellen te spelen maar hij had zoveel interesse in spellen dat hij al snel in de vakanties kwam helpen. Nu werkt hij regelmatig extra uren zodat Margot ruimte heeft voor andere dingen. Margot: “Ik wilde dat alles goed geregeld was voor mijn medewerker. Ik word nu ontzorgd door Please, ik hoef voor mijn medewerker niets te regelen, alles is goed voor hem geregeld, ook financieel.”

03 mei 2019 Door Charlotte Hendriks
Charlotte Hendriks

Meer gerelateerde artikelen

Blog: Waarom sollicitatiegesprekken net dates zijn

16 juli 2019

Een date en sollicitatiegesprekken lijken veel op elkaar. Vaak is er sprake van zenuwen voor beide partijen. ...

Lees verder

Het klantverhaal van… La Cubanita

21 juni 2019

Please deelt op regelmatige basis ondernemersverhalen van zijn opdrachtgevers. Dit keer in de schijnwerpers: ...

Lees verder

5 voordelen van het in dienst nemen van een AOW’er

04 juni 2019

Het in dienst nemen van een AOW'er levert voor jou als werkgever buiten een bak kennis en ervaring, ook nog ...

Lees verder

Juriste van Please over het aannemen van de WAB

29 mei 2019

Gisteren is de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) van minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ...

Lees verder

Businesscase: De bedrijfscultuur van Zappos

28 mei 2019

Bedrijfscultuur is een begrip dat je steeds vaker tegenkomt en met name door managers te pas en te onpas wordt...

Lees verder

7 tips voor een sterke klantrelatie

22 mei 2019

Een sterke klantrelatie is voor goed werkgeverschap erg belangrijk. Please geeft graag 7 tips voor een sterke ...

Lees verder