Maak het verschil!

Maak het verschil!

Joyce van Betuw - Relatiebeheerder intern

Dagelijks adviseer ik onze opdrachtgevers over het werkgeverschap. Bij ieder telefoontje kruip ik op de stoel van de ondernemer en stel ik mijzelf altijd de vraag: ‘wie is deze persoon?’ en ‘wat is de vraag áchter deze vraag?’. Inlevingsvermogen is essentieel in mijn functie, zo kan ik de ondernemer zo goed mogelijk helpen. Graag neem ik u in deze blog mee in mijn werkzaamheden en geef ik u praktische tips die uzelf kunt toepassen om een optimale dienstverlening te bieden aan úw klanten.
Nét die stap extra
Na ruim 6 jaar ervaring in de uitzend- en detacheringsbranche maakte ik 5 jaar geleden de overstap naar Please als relatiebeheerder intern. Het bieden van een optimale dienstverlening en streven naar een 9+ klantbeleving zit mij, mede door mijn achtergrond in de hotellerie, in het bloed. Ik streef naar een goed en passend advies voor iedereen door nét die stap extra te zetten. Dit doe ik door mee te denken met onze opdrachtgevers én medewerkers en hen een oplossing op maat te bieden. Direct actie ondernemen en duidelijk communiceren: dat maakt het verschil!

Klantcase
Een tijdje geleden belde een opdrachtgever mij met de volgende case: het contract van een medewerker met een leidinggevende functie werd niet verlengd. De opdrachtgever was van plan dit in een gesprek met deze medewerker kenbaar te maken. Ik merkte aan de opdrachtgever dat ze opzag tegen dit gesprek en zich zorgen maakte over eventuele onrust binnen haar organisatie. Door dieper op de situatie in te gaan merkte ik dat ze zoekende was hoe ze het gesprek het beste kon aanpakken. Ik stelde voor om dit gesprek samen met een van onze externe relatiebeheerders aan te gaan.

“Door dieper op de situatie in te gaan merkte ik dat ze zoekende was hoe ze het gesprek het beste kon aanpakken.”
Voorafgaand aan het gesprek met de medeweker planden we eerst een afspraak met de opdrachtgever om alles door te nemen. Onze externe relatiebeheerder was vervolgens ook aanwezig bij het gesprek met de medewerker om eventuele vragen direct te kunnen beantwoorden. Na het gesprek konden we de opdrachtgever en medewerker ook bijstaan door de rest van de organisatie op de hoogte te stellen van het vertrek van de medewerker. Samen hebben ze alle vragen kunnen beantwoorden. Uiteindelijk is alles naar tevredenheid verlopen voor zowel de opdrachtgever als de medewerker. In dit soort situaties is het mooi om te zien dat je een optimale samenwerking kunt creëren en een aanvullende HR partner kunt zijn voor je opdrachtgever.

“Ga in gesprek met uw klant, stel de juiste vraag en stem uw service op het antwoord af.”
Maak het verschil voor úw klanten
Naast sterke communicatievaardigheden, empathie en flexibiliteit is ook het opdoen van kennis en bijblijven op het sterk veranderende HR gebied cruciaal binnen mijn functie. Als ondernemer, in welke branche dan ook, maakt u met deze eigenschappen ook het verschil voor úw klanten. Iedere klant is anders en dat vergt een bepaalde flexibiliteit en empathisch vermogen. Is uw klant bijvoorbeeld op zoek naar maximale ontzorging, en hoopt hij/zij dat te vinden in uw product/dienst? Of is uw klant op zoek naar een snelle en pragmatische oplossing tegen een scherpe prijs? Ga in gesprek met uw klant, stel de juiste vraag en stem uw service op het antwoord af. Vraag uzelf af: hoe zou ík in deze situatie geholpen willen worden. Een andere tip die ik u mee wil geven is: vraag de klant om feedback. Is de klant naar tevredenheid geholpen? En wat kan er de volgende keer nóg beter? Door écht te luisteren naar uw klanten en zich in hen te verplaatsen komt u tot nieuwe inzichten.

Joyce van Betuw
Relatiebeheerder intern Please Payroll

Bent u op zoek naar een sparringpartner waarmee u van gedachten kunt wisselen over diverse vraagstukken of cases omtrent het werkgeverschap? Neem gerust contact op met een van onze relatiebeheerders via 0492 388 88 of info@please.nl en ontdek hoe wij u volledig kunnen ontzorgen. We staan graag voor u klaar!