Experts van Please

Een zieke werknemer, wat nu?

Onze casemanager verzuim vertelt…

Een zieke werknemer kost u als werkgever tussen de €200,- en €400,- per dag. Zo blijkt uit cijfers van MKB Servicedesk. Wist u dat? Denk hierbij niet alleen aan directe kosten zoals loondoorbetaling en arbodienstverlening. Maar wat dacht u van de kosten voor vervanging? En ook een verminderd product of dienstverlening als gevolg van een zieke werknemer brengt extra kosten met zich mee. Allemaal zaken waar u als werkgever bij stil moet staan. Daarnaast volgt vooral bij langdurig ziekteverzuim een langslepend en ingewikkeld traject voor zowel werkgever als werknemer. Onze casemanager verzuim legt uit wat er allemaal bij komt kijken.

Loonstrook

Onze backoffice expert vertelt…

Iedereen die werkt in Nederland is verplicht om een deel van zijn of haar salaris af te staan aan de overheid in de vorm van loonheffing. Maar wat is loonheffing eigenlijk en waarom betalen we deze heffing? En wat is heffingskorting precies en hoe wordt dit toegepast? Als backoffice expert van Please hoort Teun Heinsbergen deze vragen vaak voorbijkomen in zijn dagelijkse werkzaamheden. Hij legt het graag nog eens uit.

Manager Klantbeleving Kim van Bussel Please

Manager Klantbeleving Kim van Bussel over de meerwaarde van de Please-benadering

Please Payroll is de enige payrollorganisatie in Nederland met een Manager Klantbeleving. Kim van Bussel vormt een belangrijke schakel tussen de klant en de Please-organisatie en probeert elke dag weer de verwachting van klanten te managen en het liefst te overtreffen. Dat betekent dat ze achter de schermen vaak moet schaken op meerdere borden. “Ik ben pas tevreden als de klant tevreden is.”

dian van wel

Dian van Wel - Verzuimconsulente

Dian van Wel is Verzuimconsulente. Met haar persoonlijke aanpak probeert ze langdurig ziekteverzuim in een vroeg stadium te voorkomen. Ook coördineert ze re-integratietrajecten. Dian treedt vaak op als mediator tussen de opdrachtgever en de medewerker, waarbij ze nauw samenwerkt met de bedrijfsarts. Binnen het speelveld van de Wet poortwachter en het belang van de opdrachtgever zoekt ze altijd naar de menselijke maat.

wim thijsen

Wim Thijsen - Advies en Front- & Backoffice

Wim Thijsen was twaalf jaar horecaondernemer. Bij Please leidde hij een gevarieerd team van adviseurs en medewerkers van de front- en backoffice. Vier observaties van een man die ondernemers en hun medewerkers maximaal wil ontzorgen.

franca van de ven

Franca van de Ven - Loonadministratie

Franca van de Ven werkt bij de afdeling salarisadministratie. Haar taak bestaat onder meer uit het verwerken van loonmutaties, reiskosten en loonbeslagen. Ook beantwoordt ze vragen van opdrachtgevers en medewerkers over bijvoorbeeld vergoedingen en contracten. Door de veelheid aan regels en wetswijzigingen is dit voor een ondernemer vaak te ingewikkeld om bij te houden. Hierdoor heeft Franca een baan waarbij geen werkdag hetzelfde is.

sabine swinkels

Sabine Swinkels - Supportmedewerker

Sabine Swinkels is één van de supportmedewerkers bij Please. Zij is, samen met haar collega-supportmedewerkers, het eerste aanspreekpunt van werkgevers en werknemers die telefonisch contact opnemen. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de distributie en beantwoording van de vele e-mails die per uur binnenkomen, het opstellen van arbeidsovereenkomsten op maat, het maken van contractverlengingen en salarisberekeningen.

michelle coeterier

Michelle Coeterier - Advies

Bij Please Payroll kunnen zowel opdrachtgevers als werknemers veel zaken online afhandelen, maar niet alles. Uitleg over een loonstrook, het verwerken van een ziekmelding of advies bij een arbeidsconflict vragen om een menselijke inbreng. Michelle Coeterier van Please is werkzaam op de afdeling Advies maar werkte daarvoor bij de afdeling Operations. Daar komen dagelijks telefonisch de meest uiteenlopende vragen binnen.