Graag stellen we je voor aan Ivy van Alphen, zelfstandig ondernemer, maar sinds april 2018 óók werkzaam als adviseur voor onze intermediaire klanten. Wij vroegen haar hoe ze een eigen zaak combineert met haar werk bij Please en waar zij kansen ziet voor de intermediair van nu om zijn backoffice uit te besteden bij een payroll organisatie.

Ivy, om maar meteen met de deur in huis te vallen: kun je iets meer vertellen over je carrière tot nu toe?

“Zeker. Na het afronden van de HBO studie Hotel- en Eventmanagement ben ik gestart in de uitzendbranche als Sales Intercedent. Na 5 jaar veel kennis en ervaring opgedaan te hebben in deze branche, begon mijn achtergrond in de Hospitality toch weer te kriebelen. Ik heb vervolgens de overstap gemaakt naar Landgoed Wolfslaar in de sales en marketing, waar ik met veel plezier heb gewerkt en mijn netwerk heb kunnen vergroten. Maar omdat ik van jongs af aan de ambitie had om iets voor mezelf op te starten, ben ik vervolgens ‘in het diepe gesprongen’ en ben ik een webshop begonnen in een eigen merk koffie en thee; ‘De Zoete Boon’. Dit bedrijf heb ik nog steeds en loopt inmiddels op rolletjes! Zo goed zelfs dat ik de processen grotendeels heb kunnen uitbesteden.”

Ik weet hoe belangrijk het is om je volledig te kunnen focussen op het werven en selecteren

Ivy van Alphen - Adviseur intermediairs | Please

En dus had je ineens tijd over. Waarom heb je de keuze gemaakt om voor een payroll organisatie te gaan werken?

“Door mijn eigen ervaring als intermediair weet ik hoe belangrijk het is om je volledig te kunnen focussen op het werven en selecteren. Ik zag dan ook direct de meerwaarde van het uitbesteden van de administratieve rompslomp aan Please. Ik stond te popelen om dit ook aan andere ondernemers/intermediairs voor te leggen. Inmiddels werk ik alweer ruim één maand bij Please en het bevalt super! Ik heb al zoveel positieve verhalen van intermediairs gehoord die door onze samenwerking zijn gegroeid. Ik wil deze succesvolle groei ook bij andere intermediairs realiseren!”

Het is tijd voor Please om zelf ook proactief de markt op te gaan.

Deze functie, adviseur intermediairs, is nieuw bij Please toch? Hoe vervul je zo’n nieuwe functie?

“Klopt, Please werkt al jaren voor en met diverse intermediairs, maar we hebben altijd de luxe positie gehad dat zij ons vanzelf vonden. Dat zegt natuurlijk wel iets over de vindbaarheid van Please, maar het is tijd voor Please om zelf ook proactief de markt op te gaan. Middels LinkedIn, mijn eigen netwerk en via netwerkbijeenkomsten kom ik in contact met vele interessante partijen in de intermediaire branche.”

Voor welk type intermediair biedt het uitbesteden van de backoffice een toegevoegde waarde?

“Het uitbesteden van de backoffice activiteiten is erg interessant voor zowel de startende als de meer ervaren uitzend-, detacherings- en arbeidsbemiddelingsbureaus. In de huidige arbeidsmarkt waarin het echt zoeken is naar ‘de juiste speld in de hooiberg’, kunnen deze bureaus flink profiteren van een professionele partij die zorgt dat ze de volle focus kunnen behouden op hun core business. Intermediairs verdienen hun brood nu eenmaal niet door bezig te zijn met de administratieve rompslomp omtrent het opstellen van contracten, het naleven van cao’s, het verzuim en de juridische vraagstukken, maar met het maken van de juiste match. Het uitbesteden van de backoffice aan Please biedt dan de oplossing.”

Door het uitbesteden van de backoffice aan Please bespaar je tijd én geld

Maar een intermediair kan de backoffice toch ook prima zelf regelen?

“Dat krijg ik inderdaad vaak te horen, tot ik uitleg wat wij concreet kunnen betekenen en wat onze toegevoegde waarde is. Een intermediair kan in principe dezelfde flexibiliteit bieden aan zijn opdrachtgevers, maar draagt dan zelf de juridische risico’s. Denk hierbij o.a. aan het ziekterisico. Daarnaast kunnen wij, dankzij de schaalgrootte van Please, collectief inkopen en automatiseren waardoor onze kosten laag blijven. Hierdoor bieden wij vaak een lagere kostprijs dan dat de intermediair zelf kan bieden. Ook hebben we door het grote aantal medewerkers een flink scholingsbudget waarvan de intermediair gebruik kan maken, ook heel interessant. Zo kan een verplichte opleiding of certificaat, zoals bijvoorbeeld VCA, op onze kosten worden behaald door de medewerker. Een ander voordeel is dat wij sectoraal verlonen en dus niet per definitie gebonden zijn aan sector 52. Evenals een stukje voorfinanciering, wij kunnen direct aan de opdrachtgever van de intermediair factureren.”

Wij mogen op het moment al voor ruim 150 intermediairs de backoffice overnemen

Ivy van Alphen - Adviseur intermediairs | Please

Wat vind je het mooiste aan deze functie?

“Het creëren van een vraag waar een intermediair nog niet over nagedacht had. Vaak nemen ze aan dat het voeren van de backoffice er nu eenmaal bij hoort. Het is leuk om hen het tegendeel te kunnen bewijzen door ze mee te nemen in de vele mogelijkheden en de kostenbesparing die wij direct kunnen realiseren. Ik merk dat ik door mijn ervaring in de uitzendbranche én mijn ervaring als ondernemer, een goede gespreks- en sparringspartner op niveau ben voor onze intermediaire klanten. Zo komen we samen tot een waardevolle samenwerking voor beide partijen. Op dit moment mogen wij voor al ruim 150 intermediairs de backoffice overnemen en het is zo leuk om hen te spreken. Ik krijg veel energie van alle positieve reacties!

Een mooi voorbeeld hiervan is intermediair Nivel. In de laatste editie van ons Please Magazine vertelt directeur Erik van Helvoort over het werk dat wij uit handen nemen bij het bepalen van de juiste cao’s bijvoorbeeld. En dat ondanks een onverwachte situatie, zoals het wegvallen van zijn compagnon, de zaken onverminderd door konden gaan dankzij Please. Mooie complimenten dus! Hij slaat naar mijn mening in het artikel ook de spijker op z’n kop wanneer hij spreekt over de  9+ mentaliteit van Please. Ook ik ervaar het werken bij Please op deze korte termijn al als een zeer betrokken, communicatief sterke en vooruitstrevende werkgever. Het is voor mij dus niet lastig om deze bevindingen ook uit te dragen naar potentiële opdrachtgevers.”

Ben jij ook benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van het uitbesteden van jouw backoffice activiteiten? Neem dan gerust contact op met Ivy via 0492 388 888 of commercieel@please.nl, ze helpt je graag!

Charlotte Hendriks Marketing en communicatie
Charlotte Hendriks

Meer gerelateerde artikelen

Het effect van langdurig thuiswerken

03 februari 2021

We werken nu alweer 10 maanden zoveel mogelijk vanuit huis. Maar wat zijn de effecten van langdurig ...

Lees verder

Dit is er veranderd voor werkgevers per 1 januari 2021

12 januari 2021

Per 1 januari 2021 is er weer van alles veranderd op het gebied van wet- en regelgeving voor ondernemers met ...

Lees verder

Nieuw jaar, nieuwe visie, nieuwe directie

08 januari 2021

Samen met Hans van de Ven vormen Jad Berad en Mark Mollen de nieuwe driekoppige Please directie. Wij spraken ...

Lees verder

Please maakt werven en selecteren voor het MKB gemakkelijk

11 december 2020

Gemakkelijk en snel nieuw personeel aannemen? Dankzij een unieke samenwerking met softwarebedrijf Harver, ...

Lees verder

Werkgeluk, maak er tijd voor

22 september 2020

Wat is werkgeluk en waarom is het zo belangrijk om hier aandacht aan te besteden, ook in de hectische tijden ...

Lees verder

Flex moet verder aan banden volgens commissie Borstlap

08 september 2020

Vanaf 1 september heeft politiek Den Haag haar werkzaamheden weer hervat. Grote kans dat ook de technische ...

Lees verder