Timmers

Joris Timmer | Eigenaar Timmers | Trotse klant van Please

16 uur per dag, 7 dagen per week. Zo ziet de werkweek van ondernemer Joris Timmers eruit. “Dit is wat ik doe en daar krijg ik ontzettend veel energie van!” Vier jaar geleden startte hij – tijdens zijn studie – met Timmers: partner in verkeer en veiligheid voor grote evenementen en infra-projecten. Met zijn ondernemersmentaliteit én de juiste mensen om hem heen wist Joris in no time te groeien van een klein verkeersdienstenbureau naar een full-service organisatie met miljoenenomzet. Wij vroegen Joris hoe hij dat precies voor elkaar bokste en welke rol HR-partner Please daarin speelt.  

Van student tot ondernemer

“Tijdens mijn studie werkte ik via een uitzendbureau bij festivals” vertelt Joris. “Zo vaak zag ik dat diensten niet opgevuld werden, dus besloot ik het heft in eigen handen te nemen.” Joris heeft echt dat fingerspitzengefühl als het aankomt op ondernemen. Binnen een maand had hij 40 mensen in dienst en groeide al snel uit tot een organisatie die niet alleen verkeersregelaars maar ook hostessen, barpersoneel en zelfs beveiligers inzette. Zelfs toen de hele evenementenindustrie stillag tijdens de coronapandemie groeide Timmers als nooit tevoren door het beveiligen van vaccintransporten door heel Europa, en opende Joris eigen teststraten. “Zakelijk gezien was de coronaperiode voor mij een goede tijd” aldus Joris. 

Breed scala aan diensten

Joris blijft het dienstenpakket van Timmers verder uitbreiden, maar altijd in relatie tot mobiliteit en veiligheid. “Waar we voorheen sec 100 verkeersregelaars leverden, fungeren we nu als aannemer en regelen we complete mobiliteitsvraagstukken. Zo hebben we ook weginspecteurs, calamiteitencoördinatoren en BRL 9101-gecertificeerde medewerkers die borden van onze partners plaatsen,” legt Joris uit. “Daarnaast bieden we ook evenementenbeveiliging, stewards, objectbeveiliging, waardetransport en meldkamerdiensten.” Deze veelzijdigheid maakt Timmers een one-stop-shop voor klanten zoals overheidsinstellingen, grote aannemers, evenementenorganisaties en veiligheidsinstellingen. 

“Niets is niet op te lossen. Je moet soms alleen goed zoeken naar de oplossing.” 

Uitdagingen en groei

Ondernemen ging niet zonder slag of stoot. “In het begin ben ik veel geld kwijtgeraakt door faillissementen van derden en klanten die te laat betaalden,” vertelt Joris. “Maar ik heb altijd geloofd in wat we doen en ben doorgegaan. Niets is niet op te lossen. Je moet soms alleen goed zoeken naar de oplossing.” Inmiddels heeft Timmers 180 vaste medewerkers per dag en tijdens piekmomenten werken er wel 500 mensen. “We hebben nooit personeelskort want iedereen die bij Timmers werkt heeft sociale binding met het bedrijf. Iedereen is iemands, broer, zus, neef, nicht, vriend, vriendin. Dat maakt het werken ook leuk. Naast de flexkrachten hebben we ook een vast team bestaande uit afdelingsdirecteuren en coördinatoren. Zij zijn enorm goed in wat ze doen en vormen de dragende laag van Timmers.” Personeel is voor Joris ontzettend belangrijk en de zorg voor zijn personeel daarom des te belangrijker. 

Samenwerking met Please

Dat vaste team staat bij Please op de payroll. Dat heeft Joris veel rust gebracht. “Ik vind dat je mensen om je heen moet verzamelen die bepaalde dingen beter kunnen dan jijzelf. Dat is geen bedreiging maar juist een verrijking. Met Timmers bied ik een one-stop-shop dienstverlening voor klanten. Dat zoek ik ook in mijn partners. Zo neemt Please alle zaken rondom personeel uit handen,” zegt Joris. De diensten van Please variëren van HR-ondersteuning tot juridisch advies en verzuimbeheer. “Ik werk met Please zodat ik me kan concentreren op waar ik goed in ben: ondernemen. Ik wil ‘s avonds de deur dicht kunnen trekken en weten dat alles goed geregeld is. Bij een klein uitzendbureau is dat plausibel en kun je je afvragen of ze alles wel netjes afdragen. Bij Please weet ik zeker dat dat goed zit.” 

 “Bij werkgeven komt veel kijken, pensioen, cao, wetgeving, et cetera. Als dat fout gaat krijg je boetes waar je gek van wordt en benadeel je je personeel, dat wil ik niet. Ik heb nooit de ambitie gehad om mijn backoffice zelf te regelen. Ik weet waar ik goed in ben en waar ik niet goed in ben.” Op de vraag of hij Please zou aanbevelen aan andere ondernemers, is Joris duidelijk: “Zeker weten. Ik heb al meerdere leads naar Please gestuurd en blijf dat ook doen!” 

“Als ik Charlotte [business manager bij Please, red.] in het begin van mijn onderneming had gevonden, was ik nergens anders naartoe gegaan” 

Toewijding

Naast alle praktische voordelen had Joris direct een bijzonder goede klik met business manager Charlotte Bastiaans en commercieel directeur Jad Berad van Please. “Jad is een verbinder, hij helpt graag en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt. Charlotte is ook echt een topvrouw. Ze is altijd bereikbaar, denkt mee en biedt ondersteuning waar nodig. Zelfs als ik haar na middernacht mail krijg ik vrijwel direct een mailtje terug. Dat is toewijding. Als ik Charlotte in het begin van mijn onderneming had gevonden, was ik nergens anders naartoe gegaan.”  

Joris Timmer | Eigenaar Timmers | Trotse klant van Please

De naam Timmers

Joris is trots op wat hij heeft bereikt en kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. “We doen nu grote snelwegopdrachten en groeien elk jaar met 25-30%.” Zijn drijfveer? “Het succes van het bedrijf en de naam Timmers groot maken, ter ere van mijn vader die 5 jaar geleden overleed. We hebben nu 20 caddy’s, 15 personenwagens, busjes, motoren. Het geeft voldoening om te zien dat daar overal de naam Timmers op staat.” 

Visie op de toekomst

Joris heeft geen vastomlijnd plan voor de komende jaren. “Ik kijk wat de markt vraagt en speel daarop in,” legt hij uit. “Misschien starten we in de toekomst ook met brandwachten als daar vraag naar is.” Voor nu focust hij zich op het verder uitbreiden en verbeteren van de huidige diensten. 

Wil jij ook geadviseerd worden over jouw personeelszaken of heb je een uitdaging op HR-gebied?

Plan een vrijblijvend adviesgesprek met een van onze ervaren ondernemersadviseurs.

Plan een adviesgesprek

Gerelateerde klantcases