Terug naar overzicht
Kennisbank

Wat zit er in de factor bij payroll?

Wat zit er in de payroll factor?

Personeelskosten bestaan altijd uit een aantal elementen. Of je nu alles zelf regelt of samenwerkt met een organisatie zoals Please. Denk aan de verplichte (wettelijke) regelingen, risico’s, verzuim, verzekeringen en overige zaken zoals bijvoorbeeld pensioen en juridisch advies. Bij Please zijn deze kosten vertaald naar een factor.

Please werkt voor een alsmaar groeiend aantal ondernemers en werknemers. Dankzij deze groeiende aantallen kunnen wij processen automatiseren, zaken voordeliger inkopen en risico’s beter spreiden en opvangen. Daarom zijn we ervan overtuigd dat je met onze diensten goedkoper uit bent dan wanneer je alles zelf regelt.

Wat bepaalt de hoogte van een payroll factor?

De hoogte van de payroll factor wordt bepaald door een aantal zaken, denk aan:

  • het eigen risico dat je zelf wilt lopen bij bijvoorbeeld verzuim
  • de volledigheid van de dienstverlening
    soms zijn de kosten voor een pensioenregeling bijvoorbeeld niet opgenomen in een geboden payroll factor, of betaal je extra voor geboden werkzaamheden. Let hier dus goed op als je factoren vergelijkt!
  • de branche waarin je werkzaam bent
  • of het gaat om een nieuwe werknemer of opvolgend werkgeverschap
  • de contractsoort die je werknemer ontvangt
  • et cetera

Hoe bereken je het payroll tarief?

Je berekent het payroll tarief door het bruto uurloon van je werknemer te vermenigvuldigen met de geboden payroll factor.