Payroll voor de Horeca

Waarom payroll in de horeca?

Horecaondernemer zijn is geen beroep, het is een stijl van leven. Je bent dag en nacht, zeven dagen per week druk met de zaak, je gasten en je medewerkers. Dan kun je best wat ondersteuning gebruiken als het gaat om urenregistratie, loonadministratie en uitbetaling. Dat kan met payroll. Bij Please weten we wat horeca-ondernemers beweegt – en waar ze wakker van liggen.

Contact opnemen

Nieuws voor ondernemers

Top 5 risico's in de horeca die payroll voor je oplost?

  • 1

    Ziekteverzuim

    Ziekteverzuim Het gebeurt gelukkig niet vaak. Maar áls het gebeurt, zijn de gevolgen groot: een langdurig zieke medewerker. Als ondernemer betaal je maar liefst twee jaar het volledige salaris door, los van de kosten die je moet maken voor vervanging. Daarnaast gaat er een hoop tijd en energie zitten in het re-integratietraject. Payrollen neemt het risico op ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid volledig weg. Dat onderneemt een stuk prettiger.
  • 2

    Vast personeel

    Teveel vast personeel Soms zit het mee, soms zit het tegen. Een slechte zomer, een economische recessie: gasten kunnen soms zomaar wegblijven. Dan wil je als ondernemer flexibel zijn en kunnen inspelen op de omstandigheden. Payrollen geeft je maximale vrijheid in soorten contractvormen en biedt horecaondernemers de mogelijkheid om snel en eenvoudig medewerkers aan te melden.
  • 3

    Aandacht

    Onvoldoende aandacht voor loonadministratie en nieuwe regelgeving Je zaak is je leven. Maar aandacht voor je gasten mag niet ten koste gaan van aandacht voor de administratie. Ook niet als het een periode extra druk is… Payrollen betekent een volledige ontzorging van de administratieve lasten en salarisbetaling. Een keer per week of maand de uren doorgeven via het overzichtelijke UurOnline systeem en je bent klaar voor de volgende shift!
  • 4

    'Zwart' werken

    'Zwart' werken Je wil natuurlijk wel eerst weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Dus laat je die afwasser een paar avonden op proef draaien… Maar als hij een wijnglas breekt en zich lelijk snijdt, dan ben jij aansprakelijk. Payrollen stelt je in staat om ook voor één avond een tijdelijke medewerker aan te melden, zodat aan alle wettelijke eisen is voldaan. En mocht het onverhoopt niet klikken met de nieuwe afwasser, dan is afmelden geen probleem.
  • 5

    Rusttijdenwet

    Onvoldoende aandacht voor Rusttijdenwet Als het druk is zet je als ondernemer alle zeilen bij. En hetzelfde verwacht je van je personeel. Logisch toch? Toch is het verstandig om goede afspraken te maken over arbeidstijden. Zo bepaalt de Arbeidstijdenwet dat een werknemer recht heeft op 30 minuten pauze bij een shift van 5,5 uur of langer. Is de werknemer jonger dan 18 jaar, dan heeft hij of zij al na 4,5 uur werken recht op pauze. Ook mag een shift niet langer zijn dan 12 uur. De specialisten van Please adviseren horecaondernemers over alles wat bijdraagt aan gezond zakendoen!

Top 5 risico's in de horeca die payroll voor je oplost?

  • Ziekteverzuim

    Het gebeurt gelukkig niet vaak. Maar áls het gebeurt, zijn de gevolgen groot: een langdurig zieke medewerker. Als ondernemer betaal je maar liefst twee jaar het volledige salaris door, los van de kosten die je moet maken voor vervanging. Daarnaast gaat er een hoop tijd en energie zitten in het re-integratietraject. Payrollen neemt het risico op ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid volledig weg. Dat onderneemt een stuk prettiger.
  • Teveel vast personeel

    Soms zit het mee, soms zit het tegen. Een slechte zomer, een economische recessie: gasten kunnen soms zomaar wegblijven. Dan wil je als ondernemer flexibel zijn en kunnen inspelen op de omstandigheden. Payrollen geeft je maximale vrijheid in soorten contractvormen en biedt horecaondernemers de mogelijkheid om snel en eenvoudig medewerkers aan te melden.
  • Onvoldoende aandacht voor loonadministratie en nieuwe regelgeving

    Je zaak is je leven. Maar aandacht voor je gasten mag niet ten koste gaan van aandacht voor de administratie. Ook niet als het een periode extra druk is… Payrollen betekent een volledige ontzorging van de administratieve lasten en salarisbetaling. Een keer per week of maand de uren doorgeven via het overzichtelijke UurOnline systeem en je bent klaar voor de volgende shift!
  • 'Zwart' werken

    Je wil natuurlijk wel eerst weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Dus laat je die afwasser een paar avonden op proef draaien… Maar als hij een wijnglas breekt en zich lelijk snijdt, dan ben jij aansprakelijk. Payrollen stelt je in staat om ook voor één avond een tijdelijke medewerker aan te melden, zodat aan alle wettelijke eisen is voldaan. En mocht het onverhoopt niet klikken met de nieuwe afwasser, dan is afmelden geen probleem.
  • Onvoldoende aandacht voor Rusttijdenwet

    Als het druk is zet je als ondernemer alle zeilen bij. En hetzelfde verwacht je van je personeel. Logisch toch? Toch is het verstandig om goede afspraken te maken over arbeidstijden. Zo bepaalt de Arbeidstijdenwet dat een werknemer recht heeft op 30 minuten pauze bij een shift van 5,5 uur of langer. Is de werknemer jonger dan 18 jaar, dan heeft hij of zij al na 4,5 uur werken recht op pauze. Ook mag een shift niet langer zijn dan 12 uur. De specialisten van Please adviseren horecaondernemers over alles wat bijdraagt aan gezond zakendoen!

Waarom payrolling in de horeca?

Flexibiliteit

Pieken en dalen: het is de alledaagse realiteit in de horeca. Payrollen betekent nooit méér medewerkers op de loonlijst dan nodig. In het seizoen en buiten het seizoen: je speelt flexibel in op de omstandigheden en optimaliseert je personeelskosten.

Gemak

In de horeca staat of valt het met vakmanschap. Er zijn voor je gasten, mooie producten, een prettige sfeer. Maar succesvol ondernemer zijn is wezenlijk wat anders dan werkgever zijn. Een groeiend aantal horeca-ondernemers beseft dat en besteedt het werkgeverschap uit aan een payrollorganisatie.

Risico

Werken in de horeca is buffelen. En gaat er wel eens wat mis. Langdurige ziekte of arbeidsongeschiktheid van een medewerker kan een forse kostenpost opleveren. Payrollen neemt deze en andere personeelsrisico’s volledig weg. Dat onderneemt een stuk prettiger.

Vragen?

Rob Kunstt - horeca specialist
Rob Kunstt
Horeca specialist

info@please.nl
0492 388 888
Neem contact op met onze branchespecialist Rob Kunstt. Hij komt wekelijks over de vloer bij de horeca-ondernemer en weet als geen ander de (cao-)theorie toe te passen in de praktijk. Van broodjeszaak tot restaurant en van pannenkoekenhuis tot snackbar: Rob komt met een passende oplossing.
Vraag offerte aanBinnen één werkdag reactie

Wat onze klanten over ons zeggen

Martin Jeuken
HO-Jeuken
Een TOP bedrijf wat ondanks hun groei persoonlijke aandacht belangrijk blijft vinden. Ga zo door.
Bernadette Lek
La cubanita
Zij hebben al ons personeel in dienst. Iedereen bij Please is altijd behulpzaam, en hebben interesse, dat is echt een pluspunt!
Bekijk hier alle klantbeoordelingen