Bram en Judith Clevis zijn de trotse eigenaren van het nostalgische en bourgondische bier- en eetcafé de Hertog Jan Proeverij in Arcen. Naast gasten die na hun rondleiding door de Hertog Jan brouwerij een lekkere Grand Prestige, of een van de andere bieren van Hertog Jan willen drinken, verwelkomen Bram en Judith steeds meer toeristen en bedrijven om hen een leuke dag te bezorgen. In 2019 maakten zij de overstap van hun voormalige partner in personeelszaken naar Please. Bram en Judith vertellen over hun keuze en hoe Please hen ontzorgt, bijvoorbeeld inzake de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB).

Overstap naar Please

‘Tom, destijds adviseur bij Please, kwam de eerste keer bij ons binnenlopen. Tom is een Arcenaar en vroeg hoe we onze personeelszaken hadden geregeld. We waren wel tevreden over ons payrollbedrijf, maar niet over de omgang. We hebben hen veel kansen gegeven, maar uiteindelijk ging het gewoon niet zoals we wilden en zijn we netjes uit elkaar gegaan. Toen hebben we Please uitgenodigd.’

Proefplaatsing

Huub, nu onze relatiebeheerder van Please, kwam langs en besprak met ons de mogelijkheden van een proefplaatsing. Dat is heel goed verlopen. Please heeft ons echt geholpen om op de juiste manier over te gaan, ook voor ons personeel. Als nu een werknemer ziek wordt, wordt hij echt goed begeleidt door Please. Dat is wel even anders dan bij die ander. Daar waren we echt blij door verrast, en als ons personeel vrolijk is, zijn wij dat ook.’

Vast contactpersoon

‘Wat voor ons de doorslag gaf om te kiezen voor Please, is de service. Zowel naar ons als ons personeel. En we hebben één contactpersoon, één aanspreekpunt. Als ik bel weten jullie wie je aan de lijn hebt en word je niet eerst 4 keer doorverbonden. Ik spreek Eefke aan de telefoon en Huub komt langs. Dat vind ik heel prettig. Zo hoef ik mijn verhaal niet bij 23 mensen neer te leggen. En als ik Eefke vertel wat er is, weet Huub het ook direct.’

Goede communicatie

‘Soms lees ik brieven van vakbonden over de wetgeving of cao, maar die zijn nagenoeg onbegrijpelijk. Please communiceert wel op een begrijpelijke manier. Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn mensen, dus dan vind ik het fijn om op de hoogte gehouden te worden. Ook nu met de WAB. We wisten eerst niet wat de wet inhield, maar we zijn heel goed bijgestaan met advies.’

Lees verder

Wil je meer weten over de Hertog Jan Proeverij en het runnen van een familiebedrijf zoals dat van Bram en Judith? Lees dan ook eens het interview dat zij gaven aan Please over:

  • het samenwerken met je partner;
  • het ontstaan van de proeverij;
  • het bouwen aan en verbouwen van het bier- en eetcafé;
  • en de uitdagingen die horecaondernemers zoals Bram en Judith hebben.
Lees hier het klantverhaal van… Hertog Jan Proeverij

Wat betekent Please voor de Hertog Jan Proeverij?

  • Kennis van wet- en regelgeving
  • Goede service
  • Eén aanspreekpunt
  • Verzuimzorg
  • Goed voor het personeel
Benieuwd of dat Please ook bij jou past?
Eigenaren Hertog Jan Proeverij

Bram en Judith Clevis

We wisten eerst niet wat de WAB inhield, maar we zijn heel goed bijgestaan met advies. En wat betreft het berekenen van de transitievergoeding laat ik me met name leiden door Please. En als een werknemer ziek wordt, wordt hij echt goed begeleidt door Please. Dat is wel even anders dan bij die ander.

De dienstverlening van Please voor Hertog Jan Proeverij

Lees uitgebreid hoe en van welke diensten Hertog Jan Proeverij gebruik maakt

Urenregistratie via UurOnline

Dankzij UurOnline, het urenregistratiesysteem van Please, kunnen Bram en Judith de uren van hun medewerkers gemakkelijk en snel doorgeven.

Opstellen arbeidsovereenkomsten / Tijdige signalering contractverlengingen / Uitdiensttredingen

Please zorgt ervoor dat alles rondom contracten goed geregeld is en helpt Bram en Judith in het maken van de juiste keuzes. Ook wat betreft het berekenen van de transitievergoeding laten Bram en Judith zich met name leiden door Please.

Salarisadministratie

Dankzij een goede en overzichtelijke salarisadministratie is alles goed geregeld voor de medewerkers van de Hertog Jan Proeverij en krijgen ze op tijd het salaris. Ook loonsverhogingen kunnen we gemakkelijk doorvoeren.

Verzuimbegeleiding

Door Please zijn Judith en Bram verzekerd bij verzuim van hun medewerkers. Als een werknemer ziek wordt, wordt hij echt goed begeleidt door Please.

Helpdesk

Voor alle werkgerelateerde vragen staan onze relatiebeheerders klaar voor Judith en Bram en de medewerkers, via UurOnline, telefonisch en per mail. Een antwoord op hun vragen ontvangen ze altijd binnen één werkdag.

Kennis van wet- en regelgeving

De wet- en regelgeving rondom het werkgeverschap is de laatste jaren steeds complexer geworden. Via een bezoek, telefonisch contact of via de mail worden Judith en Bram op de hoogte gehouden van alle nieuwe ontwikkelingen. Zo ook over de WAB die per 1 januari 2020 van kracht is.

Kennis van de cao van jouw branche

Veranderingen in de cao horeca? Please houdt dit voor Judith en Bram in de gaten.

Juridische kwesties

Ook kleine ondernemers, zoals de Hertog Jan Proeverij, kunnen altijd juridisch advies inwinnen bij de juriste van Please voor arbeidsgerelateerde juridische zaken.

Wil je meer weten? Neem gerust contact op!

Arno van Helvoirt
Adviseur

Arno van Helvoirt

Dagelijks ga ik langs bij ondernemers uit alle branches en windrichtingen. Ik begrijp wat de klant wil en kom zo tot een passend voorstel.
Bel naar

0492 388 888

ma t/m vrij van 08:00 - 18:00
Of stuur een mail naar a.vanhelvoirt@please.nl