Sjef van Stratum, eigenaar van schoenenzaak Fratelli-Shoes en directeur van online webshop Topshoe.nl, zag in de tweede week van maart de omzet in zijn fysieke winkel terugvallen naar nul. Ook het aantal online bestellingen daalde aanzienlijk. Sjef is hard getroffen door de coronacrisis, en met hem alle winkeliers. Toch zette Sjef met zijn team de schouders eronder om het voortbestaan van de winkel veilig te stellen. In deze klantcase vertelt Sjef hoe hij de steun van Please ervaart in deze heftige tijden.
Sturen met emotie
‘Please neemt het werkgeverschap uit handen voor bedrijven die niet groot genoeg zijn om eigen HR-afdeling op te zetten. Als ondernemer wil je passie uitdragen en je bedrijf sturen met emotie. Ik wil niet alleen geld verdienen, ik wil bezig zijn met iets waar ik van hou. En Please maakt dat mede mogelijk.’
Fijne samenwerking
‘De samenwerking met Please is altijd heel positief, ook in coronatijden. Ik heb veel contact gehad met Paul Reiling om me goed te laten informeren over de mogelijkheden van vaststellingsovereenkomsten en de hoogte van transitievergoedingen. Daar ben ik heel tevreden over. We zagen de toekomst heel somber in, maar gelukkig hebben we op het allerlaatste moment de geplande ontslagen teruggetrokken. We hebben een fijn team, dat wil ik niet zomaar kwijt.’
Goed klantcontact
‘We hebben alle berichtgeving van Please omtrent de NOW-regeling van de overheid gevolgd. Ook toen er nog geen duidelijkheid was inzake payroll, bleef Please in contact. Michelle Coeterier belde regelmatig om te vragen hoe alles ervoor stond en of ze nog iets konden doen. Het klantcontact was erg goed! En uiteindelijk presenteerde Please haar variant op de NOW-regeling: de PNOW-regeling.
Lees verder…
Wil je meer weten over het heftige ondernemersverhaal van Sjef tijdens corona? Lees dan ook eens het interview dat hij gaf over…
- de angst in de winkelstraat;
- hoe de webshop nú van vitaal belang bleek;
- het ondernemerstrauma van Sjef en alle andere winkeliers;
- hoe het noodplan van Sjef een strijdplan werd;
Wat betekent Please voor Fratelli en Topshoe.nl?
- Proactieve communicatie
- Zorgeloos ondernemen
- Expertise
- Betrouwbare partner
- Goed klantcontact
Sjef van Stratum
We hebben alle berichtgeving van Please omtrent de NOW-regeling van de overheid gevolgd. Ook toen er nog geen duidelijkheid was inzake payroll, bleef Please in contact.
Wil je meer weten? Neem gerust contact op!

Davy Wind
Benieuwd naar het gemak en de flexibiliteit van onze dienstverlening en wat het jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact op!