Dutch Expat Shop in Aarle-Rixtel is een webshop in typisch Nederlandse en Belgische producten. De laatste jaren maakte het bedrijf al een flinke groei door, maar het aantal bestellingen rees de pan uit sinds het begin van de coronacrisis. Wij spraken met Stephanie Nooijen-Fietelaars van Dutch Expat Shop over de toegenomen drukte en de samenwerking met Please.
Eenvoudig opschalen
‘Om de coronadrukte het hoofd te bieden zijn we in overleg gegaan met ons personeel. We hebben een heel fijn en flexibel team. Maar onze medewerkers hebben natuurlijk niet voor niets gekozen voor een 28-urige baan. Eenmalig 40 uur werken is niet zo erg, maar in de basis wilden we weer terug naar het gewone aantal uren. Daarom hebben we samen met Please 3 vacatures uitgezet.’
Korte lijntjes
‘Gelukkig waren onze nieuwe medewerkers snel en lokaal gevonden en was het aannemen zo gebeurd. De lijntjes bij Please zijn kort en dat merk je. Ook als ik een vraag heb, wat dat ook mag zijn, stel ik hem via het dashboard in UurOnline. Daar vind ik dan alle correspondentie terug en krijg ik heel snel reactie. Al is het maar: bedankt voor je vraag, we gaan ermee aan de slag en komen er zo snel mogelijk op terug.’
Persoonlijk en deskundig
‘Pas had ik een vraag over het uitkeren van een eenmalige bonus. Daar kreeg ik snel reactie op. En als ik een keer bel heb ik direct Nienke of Eefke aan de lijn. Je wordt niet later teruggebeld ofzo. Zij weten precies waar het over gaat. Dat is heel fijn.’
Lees hier het ondernemersverhaal tijdens corona van… Dutch Expat ShopWat betekent Please voor Dutch Expat Shop?
- Persoonlijke benadering
- Korte lijntjes
- Risicobeperking
- Eenvoudig opschalen
- Flexibiliteit
Stephanie Nooijen-Fietelaars
Om coronadrukte het hoofd te bieden zijn we eerst in overleg gegaan met ons personeel. Maar aangezien zij niet voor niets een 28-urige baan hebben gekozen, hebben we samen met Please 3 vacatures uitgezet.
Wil je meer weten? Neem contact met ons op

Arno van Helvoirt
Dagelijks ga ik langs bij ondernemers uit alle branches en windrichtingen. Ik begrijp wat de klant wil en kom zo tot een passend voorstel.