Payroll voor de Retail en Detailhandel

Waarom payroll voor de retail en detailhandel?

In welke sector ze ook actief zijn, winkeliers hebben één ding gemeen. Ze zijn gepassioneerd bezig met hun zaak, winkel of collectie. Ze willen bezig zijn met waar ze goed in zijn, zonder teveel tijd kwijt te zijn aan personeelszaken. Payrollen is dan een logische keuze: de personeelszaken zijn goed geregeld en er blijft meer tijd over voor de winkel!

Contact opnemen

Nieuws voor ondernemers

Top 5 personeelsrisico’s in de detailhandel

  • 1

    Ziekteverzuim

    Ziekteverzuim Het gebeurt gelukkig niet vaak. Maar áls het gebeurt, zijn de gevolgen groot: een langdurig zieke medewerker. Als ondernemer betaal je maar liefst twee jaar het volledige salaris door, los van de kosten die je moet maken voor vervanging. Daarnaast gaat er een hoop tijd en energie zitten in het re-integratietraject. Payrollen neemt het risico op ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid volledig weg. Dat onderneemt een stuk prettiger.
  • 2

    Personeelskosten

    Te hoge personeelskosten Soms is het druk, soms een tijdje wat stiller. Voor veel winkeliers zijn fluctuerende omzetcijfers een vast gegeven. Dan wil je als ondernemer flexibel zijn en kunnen inspelen op de omstandigheden. Payrollen geeft je maximale vrijheid in soorten contractvormen en biedt werkgevers de mogelijkheid om klantvraag en capaciteit door het jaar heen op elkaar af te stemmen.
  • 3

    Slechte balans

    Slechte werk/privé-balans Zeker beginnende winkeliers willen nog wel eens onderschatten hoeveel administratie het hebben van een winkel met personeel meebrengt. Ze maken lange dagen en werken ook nog een deel van het weekend. Het papierwerk wordt er in de avonduren bijgedaan. Dat kan op den duur erg belastend zijn voor de werk/privébalans. Payrollen maakt het mogelijk te ontspannen wanneer dat nodig is.
  • 4

    Onvoldoende kennis

    Onvoldoende kennis wetgeving Winkeliers zijn mensenmensen. Het op de voet volgen van nieuwe wetgeving en veranderingen in de cao detailhandel laten ze graag aan de boekhouder over. Vaak blijkt echter dat die juist dáár in tekortschiet en ook achter de feiten aanloopt. De specialisten van Please adviseren ‘hun’ winkeliers geregeld over alles wat bijdraagt aan een gezonde winkelvoering. Laagdrempelig, persoonlijk back-up en op maat – vaak over dingen waar ze zelf nog niet bij stil gestaan hadden ...
  • 5

    Arbeidsongeschiktheid

    Arbeidsongeschiktheid Niet alleen het ziekengeld wordt aan de werkgever toegerekend, hetzelfde geldt voor een eventuele WGA-uitkering die volgt als een medewerker arbeidsongeschikt uit dienst gaat. Een ingewikkelde regeling, die erop neerkomt dat de werkgever mogelijk tot tien jaar (!) na vertrek van deze medewerkers een flink hogere premie moet afdragen. Payrollen neemt ook dit risico effectief weg.

Top 5 personeelsrisico’s in de detailhandel

  • Ziekteverzuim

    Het gebeurt gelukkig niet vaak. Maar áls het gebeurt, zijn de gevolgen groot: een langdurig zieke medewerker. Als ondernemer betaal je maar liefst twee jaar het volledige salaris door, los van de kosten die je moet maken voor vervanging. Daarnaast gaat er een hoop tijd en energie zitten in het re-integratietraject. Payrollen neemt het risico op ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid volledig weg. Dat onderneemt een stuk prettiger.
  • Te hoge personeelskosten

    Soms is het druk, soms een tijdje wat stiller. Voor veel winkeliers is zijn fluctuerende omzetcijfers een vast gegeven. Dan wil je als ondernemer flexibel zijn en kunnen inspelen op de omstandigheden. Payrollen geeft je maximale vrijheid in soorten contractvormen en biedt werkgevers de mogelijkheid om klantvraag en capaciteit door het jaar heen op elkaar af te stemmen.
  • Slechte werk/privé-balans

    Zeker beginnende winkeliers willen nog wel eens onderschatten hoeveel administratie het hebben van een winkel met personeel meebrengt. Ze maken lange dagen en werken ook nog een deel van het weekend. Het papierwerk wordt er in de avonduren bijgedaan. Dat kan op den duur erg belastend zijn voor de werk/privébalans. Payrollen maakt het mogelijk te ontspannen wanneer dat nodig is.
  • Onvoldoende kennis wetgeving

    Winkeliers zijn mensenmensen. Het op de voet volgen van nieuwe wetgeving en veranderingen in de cao detailhandel laten ze graag aan de boekhouder over. Vaak blijkt echter dat die juist dáár in tekortschiet en ook achter de feiten aanloopt. De specialisten van Please adviseren ‘hun’ winkeliers geregeld over alles wat bijdraagt aan een gezonde winkelvoering. Laagdrempelig, persoonlijk back-up en op maat – vaak over dingen waar ze zelf nog niet bij stil gestaan hadden ...
  • Arbeidsongeschiktheid

    Niet alleen het ziekengeld wordt aan de werkgever toegerekend, hetzelfde geldt voor een eventuele WGA-uitkering die volgt als een medewerker arbeidsongeschikt uit dienst gaat. Een ingewikkelde regeling, die erop neerkomt dat de werkgever mogelijk tot tien jaar (!) na vertrek van deze medewerkers een flink hogere premie moet afdragen. Payrollen neemt ook dit risico effectief weg.

Waarom payrolling in de detailhandel?

Flexibiliteit

Je zaak loopt als een trein. En je kunt wel wat extra handen gebruiken. Alleen: hoe zal het volgend jaar zijn rond deze tijd? Wat als er dan minder klanten zijn? Dan zit je wellicht nog wel aan personeelscontracten vast. Payrollen biedt de mogelijkheid om nu te groeien, zonder zorgen over personeelsrisico’s.

Gemak

Burn-out en sportgerelateerde ongevallen zijn de meeste voorkomende verzuimoorzaken in de detailhandel. Langdurige ziekte of arbeidsongeschiktheid van een medewerker kan een forse kostenpost opleveren. Payrollen neemt deze en andere risico’s volledig weg. Dat onderneemt een stuk prettiger.

Risico

Burn-out en sportgerelateerde ongevallen zijn de meeste voorkomende verzuimoorzaken in de detailhandel. Langdurige ziekte of arbeidsongeschiktheid van een medewerker kan een forse kostenpost opleveren. Payrollen neemt deze en andere risico’s volledig weg. Dat onderneemt een stuk prettiger.

Vragen?

Twan de Kort - Detailhandel specialist
Twan de Kort
Detailhandel specialist

info@please.nl
0492 388 888
Neem contact op met onze branchespecialist Twan de Kort. Hij komt wekelijks over de vloer bij kleine ondernemers en weet als geen ander de (cao-)theorie toe te passen in de praktijk. Van dierenwinkel to kapperszaak en van houthandel tot tassenspecialist: Twan komt met een passende oplossing.
Vraag offerte aanBinnen één werkdag reactie

Wat onze klanten over ons zeggen

All about flowers
Totaal geen problemen, krijg altijd goede duidelijke antwoorden op mijn vragen
Debbie Spelt
TrendySpeelgoed
Al jaren een super partner, scheelt me veel tijd als kleine ondernemer en zowel ik maar ook mijn medewerkers zijn erg blij met Please. Alles is altijd keurig geregeld en bij vragen snel antwoord!
Bekijk hier alle klantbeoordelingen