Terug naar overzicht
Experts van Please

The making of werkgeverskracht met… Marloes

Even voorstellen!

Hi! Mijn naam is Marloes Goossens, 27 jaar en woonachtig in Deurne. Ik ben 2,5 jaar werkzaam bij Please, waarvan 1 jaar als online marketeer. De afgelopen tijd heeft Please een enorme verandering doorgemaakt. We hebben ons helemaal opnieuw gepositioneerd in markt. Tijdens dit herpositioneringstraject heb ik mijn krachten ingezet op uiteraard: het online marketing gebied van Please. Met in de hoofdrol… een nieuwe website!

Een aardig wensenlijstje

Bij een nieuw Please hoort natuurlijk een nieuwe website. Een site die niet alleen onze nieuwe visuele identiteit ademt, maar ook ondernemers online aanspreekt, inspireert en ondersteunt. Uit zowel onze offline als online uitingen moet ons thought leadership, expertise, blijken. We willen zoveel mogelijk ‘top of mind’ zijn bij mkb-ondernemers als dé werkgeverspartner. Dus, denkt een ondernemer aan personeel en werkgeverschap, dan denkt hij aan Please. Dit gaan we realiseren door de inzet van onze online campagnes (deze starten aanstaande maandag, waaaa spannend!) met in de hoofdrol natuurlijk de website.

De kick-off van een intensief traject

Het proces om de website te realiseren was heel intensief. Zo trapten we af in november met de eerste strategische sessie met onze online marketingpartner Happy Idiots. We stonden voor een aantal belangrijke keuzes. Welke weg willen we inslaan? Wat is het einddoel? Hoe komen we daar? Past onze huidige website daar nog bij? Of moeten we het compleet anders doen? We kwamen tot de conclusie dat we het inderdaad compleet anders moesten doen. Dus… geen tijd te verliezen. Aan de slag, en gauw!

It’s all about the details

Na het maken van alle strategische keuzes, startten we in januari met de vormgeving en techniek. De deadlines volgden elkaar in rap tempo op. Het was intensief, máár daar genoot ik van. Ik presteer namelijk beter onder druk J. Elk onderdeel, elk detail legden we onder een vergrootglas. Welke button komt waar en in welke kleur? Welke titel moet hier staan? Welke techniek past hierbij? Welke klantreis is het beste? Welke foto past hier? En ga zo maar door…

Vullen maar

En toen was het ineens maart! De schetsen voor de website: check! Maar toen moest de website nog gevuld worden met de juiste content. Teksten schrijven, correctierondes. Alles voor het beste resultaat. Want van resultaat wordt iedere online marketeer blij! We stuurden onze huisfotograaf Mees van den Ekart (zo mag ik hem inmiddels wel noemen) op pad voor de perfecte plaatjes en ook die zijn weer om door een ringetje te halen.

Het wordt nog veel toffer

De basis voor de website is gelegd. We zijn nu vooral nog aan het optimaliseren en de puntjes op de i moeten nog gezet worden. Maar… het resultaat is tof en wordt nog veel toffer. Maandag gaan onze online campagnes live en dan is het spannend. Betaalt het harde werk zich ook uit? We gaan natuurlijk voor nog meer websitebezoekers, conversies en leads voor onze salesafdeling #ondernemershelpengroeien! Dan helpen mijn online krachten daadwerkelijk ondernemers om werkgeverskracht van Please te ervaren. En dat raad ik iedere ondernemer aan. Dus kijk lekker rond op onze nieuwe site!

Marloes Goossens
Online marketeer