Terug naar overzicht
Experts van Please

The making of werkgeverskracht met… Anne

Dertien in een dozijn? Nooit!

Als een van de eerste en meest uitgesproken payrollorganisatie van Nederland had Please in mijn ogen altijd een sterk onderscheidend vermogen. Met campagnes als de ‘Payroller van de Arbeid’ en ‘Het werknemersbedrijf’ stonden we op de barricade voor goed werkgeverschap én flexibiliteit. Maar in de ruim 4 jaar dat ik inmiddels bij Please werk leverden we, gedwongen door wet- en regelgeving, behoorlijk in op ons onderscheidend vermogen. De WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) deed daar in 2019 weer een flink schep bovenop. Deze dreigde ons te beperken tot ‘dertien in een dozijn’.

Een nieuwe weg

Binnen Please verlangde iedereen naar ‘die goede oude tijd’. We wilden weer vooroplopen. Trots zijn op wat we doen. Van toegevoegde waarde zijn. Klanten blij maken. En groeien! Daarom besloten we 1,5 jaar geleden een nieuwe weg in te slaan. En ik mocht hier – hoe gaaf – vanaf dag één onderdeel van uitmaken! Sterker nog, samen met directie was ik initiator. #droomvanelkemarketingmanager

Duurzaam en strategisch

Wat begon met de vraag van directie: ‘Hoe zetten we Please weer op kaart?’ resulteerde in de ‘heruitvinding’ van Please als organisatie. Want naar mijn overtuiging was een hipper en groter jasje niet genoeg. Met een nieuwe visuele identiteit en website alleen zouden we het verschil niet maken. Er was iets fundamentelers nodig. Een duurzame strategische oplossing. Nou, die hebben we gevonden!

What a difference 1,5 year makes

Wat is er veel gebeurd, werk verzet en veranderd sinds de eerste strategische sessie 1,5 jaar geleden. We gingen van payrollorganisatie naar dé werkgeverspartner voor het mkb. Van UurOnline naar Aybler. Van alleen ‘payroll en uitzenden’ naar een complete dienstverlening waarin we naast payroll, uitzenden, ook digital recruitment, een uitgebreide backoffice dienstverlening, expertdiensten en diverse digitale werkgeverstools ontwikkelden. En ja, ook de hippere en grotere jas is er gekomen! Een visuele identiteit én website die het nieuwe Please kracht bijzetten.

Nu gaat het écht beginnen

Ondanks corona hield directie vertrouwen en durf om te investeren in de toekomst. En samen met de hele organisatie hebben we de schouders eronder gezet. Weer als één team, met één taak: van ondernemers sterkere werkgevers maken. Want sterke werkgevers zijn sterkere ondernemers!

De koers is gezet en we zijn op open water. Voor mijn gevoel gaat het nu pas écht beginnen ;).

Anne Berkers
Manager marketing en communicatie