Please verbreedt en verdiept partnership met klanten
Commercieel directeur van Please, Jad Berad, over de verbreding en verdieping van het dienstenpakket van Please én de toegevoegde waarde van het werkgeversplan voor ondernemers in de praktijk. In een tijd waarin personeelstekort de boventoon voert in vrijwel iedere branche, lanceerde Please in april van dit jaar haar nieuwe propositie ‘ondernemen met werkgeverskracht’ en nieuwe werkwijze: het werkgeversplan. En dat ook nog middenin de lockdown. Ondanks alle omgevingsfactoren was het een bewuste keuze en dat bleek een succes. Onze nieuwe werkwijze bewijst nu al zijn toegevoegde waarde. Zoals ik verwachtte vóór de lancering, moeten sommige klanten van Please echt wennen aan ‘het nieuwe Please’. Toch ervaren ze ook al de voordelen. Ze merken dat mogelijkheden bij en met Please een stuk uitgebreider zijn. In het verleden werden ondernemers pas klant zodra ze zelf de eerste medewerker hadden gevonden en konden wij ze helaas niet meer helpen zodra ze zelf juridisch werkgever wilden worden. Nu kan dit juist wel! We ondersteunen ondernemers met het vinden van medewerkers en bieden we een backoffice dienstverlening. Zo blijven ondernemers profiteren van onze diensten en kennis terwijl ze zelf verlonen en juridisch werkgever blijven/worden. Het maakt niet meer uit in welke fase een onderneming zich bevindt, door onze hybride dienstverlening groeien wij met hen mee. We hebben al zoveel bedrijven van binnen gezien en voor talloze uitdagingen gestaan in de meest uiteenlopende situaties. Naast een verbreding van ons dienstenpakket, merken onze klanten ook de verdieping. We bekleden niet alleen meer de rol van administrateur, we hebben ook echt onze rol als adviseur gepakt. Dat betekent dat we gevraagd en ongevraagd advies geven, als dat nodig is. We hebben al zoveel bedrijven van binnen gezien en voor talloze uitdagingen gestaan in de meest uiteenlopende situaties. Daardoor kunnen we onze klanten behoeden voor veelgemaakte fouten of misvattingen, anticiperen op (geplande) veranderingen in de organisatie en de invloed op de personeelsinzet in kaart brengen. Bijvoorbeeld wanneer een werkgever niet op de hoogte is van de arbeidstijdenwet of afwijkende minimumlonen binnen de geldende branche-cao. Aybler geeft bijvoorbeeld een automatische melding wanneer je een medewerker inplant buiten de tijden van de arbeidstijdenwet. De grootste winst boeken we bij en mét klanten die onze dienstverlening en Aybler optimaal benutten. De klanten die ik tot nu toe sprak zijn echt onder de indruk van het totale plaatje dat we bieden. Het is zo mooi om te zien dat de visie die we hebben, ontstaan vanuit ons eigen ondernemerschap, ook daadwerkelijk werkt in de praktijk. Het is zo mooi om te zien dat de visie die we hebben, ontstaan vanuit ons eigen ondernemerschap, ook daadwerkelijk werkt in de praktijk. Zo schoven we een tijd geleden aan bij een franchiseformule. Aan alles merkte ik dat ze dachten: ‘Ach, daar heb je weer zo’n payroll/uitzendclub.’ Echter, naar mate het gesprek vorderde gingen ze rechter zitten, begonnen ze vragen te stellen en werden ze steeds enthousiaster over ons uitgebreide dienstenpakket. ‘Dus jullie bieden een backoffice dienstverlening, payroll, flex én software waarmee ik kan plannen, onboarden/inwerken en communiceren met medewerkers?’ Ja! Bij ons zit alles onder één dak. Dat is écht de toegevoegde waarde van onze vernieuwde dienstverlening en voor nieuwe klanten dé reden om voor ons te kiezen. Naar mate het gesprek vorderde gingen ze rechter zitten, begonnen ze vragen te stellen en werden ze steeds enthousiaster over ons uitgebreide dienstenpakket. In de ideale situatie groeien we mee met de ondernemer. In welke fase een onderneming zich ook bevindt, wij zijn er voor je, als partner. Dat uit zich in een hybride partnerschap. Een mix van onze diensten waarin de klant nieuwe medewerkers inleent op uitzendbasis, vervolgens laat doorstromen naar een payrollcontract en uiteindelijk in eigen dienst neemt en wij enkel de backoffice doen en onze expertdiensten aanbieden. En het mooie is dat we de eerste klanten ook echt al op deze manier bedienen. Klanten die alle diensten van Please inzetten en zo nooit meer afscheid van ons willen nemen. Een ander geweldig voorbeeld is van een andere ondernemer die met een gigantische werkgeversuitdaging bij ons aan tafel kwam: genoeg geschikt personeel vinden vóór de opening van zijn zaak. Tijdens een uitvoerig gesprek hebben we een mooi werkgeversplan opgesteld. We keken naar ambities en stelden concrete doelen, te beginnen bij het werven van personeel. Binnen 2 dagen hadden we een recruitmentplan dat een week later werd uitgevoerd. Twee weken daarna kon deze franchisenemer zijn zaak openen met getraind personeel. En dankzij de enorme effort van Please besloot deze franchisenemer ál zijn personeel bij ons onder te brengen, niet alleen het personeel dat wij wierven. Dat vind ik écht partnerschap. Samen risico nemen en investeren in elkaar. Dat vind ik écht partnerschap. Samen risico nemen en investeren in elkaar. Dat verder kijken dan de gebaande paden, het tonen van ondernemerschap en commitment en het maken van een plan op maat, in plaats van eenheidsworst, dát waarderen onze klanten. Op deze manier wordt een samenwerking ook echt een wederzijds partnerschap. Samen maken we de doelen inzichtelijk in het werkgeversplan, inclusief concreet en gedetailleerd plan van aanpak. Zo weten we precies wat we van elkaar mogen verwachten om samen die doelen te bereiken. Dat is voor mij de kracht van het werkgeversplan. Dat is ons onderscheidend vermogen. En vooral sinds de lancering van onze nieuwe propositie heb ik het gevoel dat wij daarin weer vooroplopen. Jad BeradMeer mogelijkheden
(On)gevraagd advies
Onder de indruk
De toegevoegde waarde
Meegroeien dankzij hybride partnerschap
Samen risico nemen
De kracht van het werkgeversplan
Commercieel directeur Please