Terug naar overzicht
Meer over Please

Please lanceert nieuwe belofte en klantbenadering

In januari kondigde Please een nieuwe koers aan. Niet alleen met nieuw leiderschap, maar ook met een nieuwe belofte en klantbenadering. Gisteren lanceerde Please officieel haar nieuwe belofte: ondernemen met werkgeverskracht. Hans van de Ven (algemeen directeur), Mark Mollen (financieel directeur) en Jad Berad (commercieel directeur) delen hun visie op werkgeverskracht.

Please belooft haar klanten groei door te ondernemen met werkgeverskracht. Maar, wat is werkgeverskracht?

Hans: ‘In mijn beleving is werkgeverskracht de positieve impact die je als werkgever kunt hebben op het werkgeluk van je medewerkers. Als werkgever heb je hierin een grote rol. Jij bent de teamleider, de motivator.’

Mark: ‘De coach van het team.’

Hans: ‘Precies! Geen kapitein die alleen de koers bepaalt en blindelings wordt gevolgd door de rest. Dat is achterhaald. Onze ervaring leert dat de groeipotentie van je bedrijf juist aanzienlijk toeneemt als je medewerkers in hun kracht zet. Maar daarvoor moet je jezelf eerst ontwikkelen als krachtig werkgever. En daar gaan wij mkb-ondernemers bij helpen.’

‘Onze ervaring leert dat de groeipotentie van je bedrijf juist aanzienlijk toeneemt als je medewerkers in hun kracht zet

Waarom is het zo belangrijk om te werken aan goed en krachtig werkgeverschap?

Mark: ‘Zoals Hans al zei neemt de groeipotentie van je bedrijf aanzienlijk toe als je werknemers in hun kracht zet. Werkgelukkige medewerkers dragen actief bij aan het behalen van je ondernemersdoelen. Daarnaast zien we dat vooral jonge mensen vaak bij grote bedrijven of ketens willen werken. Grote bedrijven hebben een professionele uitstraling, een duidelijke employer branding, vacatures zijn goed zichtbaar en het lijkt alsof daar alles beter is geregeld en je sneller kunt doorgroeien.’

Jad: ‘Met onze nieuwe belofte zetten we het mkb echt op de kaart. We bieden kennis en tools die je normaal alleen bij grote corporates vindt. Kennis en tools die de naamsbekendheid, vindbaarheid én aantrekkingskracht van een mkb-onderneming vergroten voor nieuw talent. Talent dat een mkb-bedrijf laat floreren.’

‘Met onze nieuwe klantbenadering zetten we het mkb echt op de kaart

In hoeverre verschilt ‘ondernemen met werkgeverskracht’ van de eerdere klantbenadering: ‘werkgeven zonder zorgen’?

Jad: ‘Werkgeven zonder zorgen was vooral gericht op: ‘u vraagt wij draaien’. We stonden heel afwachtend áchter de ondernemer. Nu staan we, als het gaat om werkgeverszaken, náást de ondernemer. Als werkgeverspartner. Als navigator. De ondernemer zit achter het stuur en bepaalt waar hij naartoe wil, welke werkgeversdoelen hij wil behalen. Dit gieten wij in een werkgeversplan en met onze kennis, ervaring, (on)gevraagd advies, diensten én handige tools bereiken we samen deze doelen.’

Hoe is deze nieuwe klantbenadering tot stand gekomen?

Mark: ‘Het speelveld voor ondernemers wordt steeds complexer door wet- en regelgeving. Ook voor Please. We werden uitgedaagd om tot nieuwe inzichten en een nieuwe koers te komen. Daarom hebben we, in samenwerking met een gerenommeerd bureau, in kaart gebracht waar de markt naartoe gaat en waar de behoefte van onze klanten ligt. We zagen een uitgelezen mogelijkheid om een nog stevigere positie in het werkgeversdomein te pakken. Om onze rol als werkgeverspartner uit te diepen en onze klanten nog beter en op meerdere vlakken van het werkgeverschap van dienst te zijn.’

Betekent dit dat we afscheid nemen van Please als payrollorganisatie?

Hans: ‘Ja, we nemen afscheid van Please als payrollorganisatie. We zijn nu een partner in werkgeverszaken, in de breedste zin. Het uitbesteden van het juridisch werkgeverschap (via payroll of uitzenden) is niet langer de belangrijkste reden van een samenwerking met Please. We bieden een oplossing voor ieder werkgeversvraagstuk.’

Jad: ‘Payroll is niet langer het doel maar een middel. We doen zoveel meer dan payrolling. Het zou gek zijn om Please nog sec te identificeren als payrollbedrijf.’

‘We doen zoveel meer dan payrolling. Het zou gek zijn om Please nog sec te identificeren als payrollbedrijf

Mark: ‘Inderdaad. Payroll of uitzenden kan onderdeel zijn van de oplossing van het werkgeversvraagstuk, maar dat hoeft niet. Ondernemers kunnen ook zelf juridisch werkgever blijven en ons puur inschakelen als administratieve partner, als sparringspartner, of om van onze handige tools gebruik te maken.’

Waar lagen de uitdagingen in het ontwikkelen van deze nieuwe propositie?

Hans: ‘In de perceptie van de klant. We zijn natuurlijk 21 jaar een payroll (en uitzend-)organisatie geweest. En net zoals we 21 jaar geleden moesten uitleggen wat payroll was, moeten we nu zo goed mogelijk uitleggen wat onze brede dienstverlening inhoudt. En waarom het zo belangrijk is. We hopen met de term ‘werkgeverskracht’ tot de verbeelding te spreken van de ondernemer.‘

Hoe geeft Please concreet invulling aan werkgeverskracht?

Jad: ‘We maken samen met de mkb-ondernemer een werkgeversplan. Hierin benoemen we concrete doelen waarbij wij hem gaan ondersteunen. Daarnaast zetten we meer in op onze expertdiensten, zoals HR, verzuim en juridisch. We hebben onze uitzenddienstverlening geoptimaliseerd met de introductie van een digitale, state of the art sollicitatie experience. We introduceren een nieuwe backofficedienstverlening waarbij de klant profiteert van al onze kennis en tools maar wel zelf juridisch werkgever blijft. And last but certainly not least… introduceren we met enorme trots het nieuwe werkgeversplatform Aybler. Eén handige app/webportal boordevol nieuwe tools voor onder andere personeelsplanning, communicatie en werkinstructies die het werkgeverschap een stuk efficiënter maken.’

‘Ondernemers halen tegen hetzelfde tarief meer uit onze samenwerking

En wat maakt dit brede dienstenpakket zo interessant voor ondernemers?

Mark: ‘Voor mij zit dat in een paar dingen. Ten eerste dat we nu (gedigitaliseerde) oplossingen bieden voor meer werkgeversuitdagingen. Daardoor heeft een ondernemer aan één partner genoeg én zijn we in iedere fase van het ondernemerschap interessant. We groeien met de ondernemer mee en passen het werkgeversplan daarop aan. Ten tweede dat je met Aybler ál je werkgeverszaken online, real time kunt inzien en altijd bij je draagt.’

Hans: ‘Als je samenwerkt met Please hoef je eigenlijk alleen te weten waar je met je organisatie naartoe wilt. Onze experts stellen de juiste vragen om zo tot een maatwerk advies te komen in de vorm van één concreet plan.’

Jad: ‘En zo regel je je werkgeverszaken in één keer goed.’