Part 2: the making of werkgeverskracht met… Marloes

Herinner jij je de blogreeks ‘The making of werkgeverskracht met…’ nog? In deze blogs gaven verschillende Please-collega’s een kijkje achter de schermen tijdens onze herpositionering en de ontwikkeling van nieuwe tools en diensten. Goed nieuws! De bloggers zijn terug! En hoe! In deze vervolgreeks nemen zij je opnieuw mee achter de schermen, want: wat is gebeurd in de maanden ná de lancering van ‘het nieuwe Please’? Hoe staat het met alle ontwikkelingen? En hoe reageerden de markt, klanten, medewerkers en kandidaten op dit alles? Marloes Goossens, onze online marketeer, bijt het spits af met haar nieuwe blog over de nieuwe (online) marketing strategieën van Please.

Het gaat altijd door

Daar ben ik weer… Tijd voor een vervolg op mijn eerste ‘the making of werkgeverskracht-blog’. Daarin vertelde ik vooral over de aanloop naar de nieuwe website van Please. Nu de website staat, is het tijd voor de doorontwikkeling. We hebben ontzettend veel websitebezoekers. Maar hoe gaan we ervoor zorgen dat die bezoekers het antwoord vinden op hun werkgeversvragen en -uitdagingen. En hoe zorgen we ervoor dat die ondernemers kennis willen maken met werkgeverskracht? En met Please?

Meten is weten!

Om echt in de hoofden van onze prospects te kruipen is het ongelofelijk belangrijk om te meten. Want, meten is weten! We kijken uitgebreid naar de statistieken van onze website en socials. Op basis daarvan sturen we bij. Onlangs hebben we een update doorgevoerd op de homepage, de werkgeverspagina en de ’Waarom Please‘-pagina. Vervolgens meten we de resultaten van de nieuwe pagina. Zijn er meer/minder bezoekers? Hoe lang blijft iemand gemiddeld op de pagina? Voert de bezoeker een actie uit? Zo ja, welke? Deze resultaten leggen we naast de resultaten van de originele pagina en vervolgens kijken we naar de verschillen. Op basis daarvan kunnen we weer nieuwe optimalisaties doorvoeren. Zo staat het proces rondom de website nooit stil.

Op basis van statistieken kunnen we weer nieuwe optimalisaties doorvoeren. Zo staat het proces rondom de website nooit stil.

Nieuw, nieuw, nieuw!

Nu de website de doorontwikkelfase heeft bereikt, heb ik ook weer tijd om nieuwe kansen te zien en nieuwe projecten aan te pakken. Ik vind namelijk heel veel dingen leuk. Zo ook om te kijken hoe we ondernemers nóg meer werkgeverskracht kunnen laten ervaren. Online of offline, dat maakt me niet uit! En gelukkig is daar ook de ruimte voor, want er komen steeds meer projecten op mijn bordje.

Daardoor heb ik mijn tanden nu ook gezet in een nieuw project om videotestimonials te maken. Video is belangrijker dan ooit. Maar wie is de juiste partner hiervoor? Waar willen we video voor inzetten? Wat moet een video vertellen? In welke fase van de welbekende marketingfunnel zetten we de video’s in? Dus stay tuned, want in Q4 mogen jullie de eerste videotestimonials van Please verwachten. #excited

Nu heb ik mijn tanden gezet in een nieuw project om videotestimonials te maken

Nog meer leuks

En nog twee dingen die ik heel leuk vind… Allereerst de BBB in Maastricht. Een beurs voor horecaondernemers waar we in oktober ons verhaal gaan presenteren. Mijn aandeel hierin was groot en lekker divers. Van het bedenken van het concept tot het ontwerp van de stand en het vormgeven van de goodies. #vindikleuk. En dat alles op een deadline. Stilzitten, dat kan ik niet!

Als ik zit, schuif ik aan bij onze salesafdeling. Dat doe ik regelmatig. Samen sparren we dan over de kansen die de markt en nieuwe trends bieden. Maar ook over verbeteringen voor onze customer experience bijvoorbeeld. Zo zorgen we samen dat Please een verpletterende eerste indruk maakt op ondernemers!

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat zal ik jullie besparen 😉 Anders wordt het een oneindige blog.

Eerlijk is eerlijk, daar doe je het als online marketeer tenslotte toch allemaal voor?

Vet!

O ja, nog één ding, dan houd ik er echt mee op. Maar wat ik dus écht vet vind, is als opdrachtgevers bij Please aankloppen voor ondersteuning bij hun werkgeversuitdagingen maar helemáál als ze hun keuze onder andere baseren op de website. Als ik dat hoor, *zucht*… dan heb ik mijn werk goed gedaan. En ja, dat vind ik vet, had ik dat al gezegd? Want eerlijk is eerlijk, daar doe je het als online marketeer tenslotte toch allemaal voor?

Marloes Goossens
Online marketeer

Gerelateerde artikelen

Vijf fiscale eindejaarstips op een rij

Succesfactoren familiebedrijf

Tips: zonder zorgen de eerste drukke lentedagen door

Please HR expert: goed werkgeverschap tijdens én na corona

Please breidt HR dienstverlening uit

8 vragen over de nieuwe privacywetgeving

Payrolling volgens het nieuwe kabinet

Opleiding en ontwikkeling voor je medewerkers