Part 2 The making of werkgeverskracht met Geert
Herinner jij je de blogreeks ‘The making of werkgeverskracht met…’ nog? In deze blogs gaven verschillende Please-collega’s een kijkje achter de schermen tijdens onze herpositionering en de ontwikkeling van nieuwe tools en diensten. Goed nieuws! De bloggers zijn terug! En hoe! In deze vervolgreeks nemen zij je opnieuw mee achter de schermen, want: wat is gebeurd in de maanden ná de lancering van ‘het nieuwe Please’? Hoe staat het met alle ontwikkelingen? En hoe reageerden klanten, medewerkers, kandidaten en de markt op dit alles? Deze keer een nieuwe blogger: Geert… product owner van Aybler. Please wil van ondernemers sterkere werkgevers maken, omdat sterke werkgevers sterkere ondernemers zijn. Als je jezelf zo’n doel oplegt, moet je zelf ook het goede voorbeeld geven. En daar ligt wat mij betreft de kracht van Please. Betrokkenheid en een echt teamgevoel is heel belangrijk binnen Please. Om dat teamgevoel, dat wij-gevoel, te versterken zorgen we voor een goede onboarding met een warm welkom voor nieuwe collega’s en organiseren we regelmatige leuke activiteiten. Zo werden we pas geleden nog getrakteerd op een verrassingskubbtoernooi met een lekker drankje en een gezellige foodtruck. Wat ook fijn is, is dat Please openstaat voor onze ideeën en eigen verantwoordelijkheid aanmoedigt. Daardoor werk je met nóg meer toewijding en plezier aan een project. En dat merken onze klanten op hun beurt. Please staat open voor onze ideeën en moedigt eigen verantwoordelijkheid aan Ik denk dat het heel belangrijk is om een sterk wij-gevoel te creëren en behouden. Helemaal als je met het bedrijf een transitie doormaakt zoals Please. Je wilt dan alle neuzen dezelfde kant op, de schouders eronder zetten en samen de gestelde doelen behalen. Een van die doelen was het succesvol implementeren van een nieuwe, aangescherpte klantbenadering. Deze klantbenadering uit zich op verschillende manieren, door het hele bedrijf. Ook als het aankomt op software ontwikkeling. We bouwen niet langer software met als uitgangspunt onze eigen, interne processen te verbeteren. Nee, Aybler is juist ontwikkeld om het werk van onze klánten efficiënter maken. Een grote verandering. Aybler is juist ontwikkeld om het werk van onze klánten efficiënter maken. Een grote verandering Hoe dat er in de praktijk aan toegaat? Sinds deze transitie zijn we specifieker in gesprek gegaan met de klant. Aan de hand van deze gesprekken maken we eerst prototypes van de nieuwe of verbeterde tools. Zo’n prototype wordt onderworpen aan de kritische deelnemers van ons testpanel. We kijken mee op het scherm hoe de software daadwerkelijk wordt gebruikt. Op basis van deze bevindingen passen we het prototype weer aan. Zo verhogen we de betrokkenheid van de klant en werken we actief aan een optimale gebruikersvriendelijkheid. Stap voor stap. Om uiteindelijk een grote groei door te maken. Zo’n prototype wordt onderworpen aan de kritische deelnemers van ons testpanel Gelukkig hebben we een groot software-team binnen Please. Want het wensenlijstje is groot. We bedienen zoveel verschillende klantgroepen, dat vraagt om doorontwikkelingen en aanpassingen voor die klantgroepen. Of het nu gaat om de schaalgrootte van een klantgroep, of de branche waarin ze werkzaam zijn. Ze brengen stuk voor stuk andere vereisten van Aybler met zich mee. Om die doorontwikkelingen te kunnen doen, zonder de focus te verliezen, werken we in kleine teams op projectbasis. Zo blijven we vorderingen maken die onze klanten uiteindelijk tijd bespaart. Tijd die hij kan inzetten om te groeien. Vaak ga je zo in je werk op, dat je vergeet hoeveel we al hebben bereikt! Terugkijkend naar alles wat er het afgelopen half jaar/jaar veranderd is, zie ik dat alle kleine updates en upgrades samen écht een grote stap voorwaarts vormen. Vaak ga je zo in je werk op, dat je dat vergeet. Maar wat hebben we al veel bereikt! Met elkaar en met onze (testpanel)klanten. Ik hoop dat al deze kleine stapjes ook onze klanten, stapsgewijs, helpen grote doelen te bereiken en met trots kunnen zeggen: ”Ik ben een betere werkgever geworden, samen met Please.” Geert RaijmakersGoed voorbeeld doet volgen
Wij-gevoel essentieel voor transitie
Stap voor stap
Maatwerk
Een grote stap voorwaarts
Aybler Product Owner