Part 2: the making of werkgeverskracht met… Arno
Herinner jij je de blogreeks ‘The making of werkgeverskracht met…’ nog? In deze blogs gaven verschillende Please-collega’s een kijkje achter de schermen tijdens onze herpositionering en de ontwikkeling van nieuwe tools en diensten. Goed nieuws! De bloggers zijn terug! En hoe! In deze vervolgreeks nemen zij je opnieuw mee achter de schermen, want: wat is gebeurd in de maanden ná de lancering van ‘het nieuwe Please’? Hoe staat het met alle ontwikkelingen? En hoe reageerden klanten, medewerkers, kandidaten en de markt op dit alles? Deze keer een nieuwe blogger: Arno, Please adviseur. We werken nu een half jaar met het werkgeversplan. Ik merk dat ondernemers deze aanpak, en bijbehorend gespreksformat heel prettig vinden. Ze zijn echt blij verrast dat we zo’n interesse hebben in hun bedrijf, hun doelstellingen, hun groeiambities en wat daarvoor nodig is op werkgeversgebied. Ze vinden het ook heel fijn dat hun ondernemersdoelstellingen, bijbehorend actieplan én tijdspad worden vertaald in een concreet werkgeversplan. Wat ikzelf zo fijn vind aan deze nieuwe manier van werken is het partnerschap dat we naar elkaar uitspreken, al tijdens een eerste gesprek met de klant. We doen het echt samen, we gaan samen de gestelde doelen behalen, geen “schuttingwerk” dus. We verwachten echt iets van de ondernemer richting zijn/haar medewerkers. En wij zijn die partner die hem /haar daarin ondersteunt. Wat ikzelf zo fijn vind aan deze nieuwe manier van werken is het partnerschap dat we naar elkaar uitspreken Anderzijds hebben de meeste klanten één overduidelijk en prangend ondernemers-/werkgeversvraagstuk: waar vind ik geschikt personeel? Dit geldt voor bijna alle branches, niet alleen in de horeca en techniek. Wij doen onze uiterste best om te ondersteunen met werving en selectie door middel van onze recruitmentsoftware en slimme online targetting, maar je kunt niet altijd tegen het personeelstekort opboksen. We hebben geen medewerkerspoel waar we uit kunnen vissen. Maar om echt te kunnen groeien als ondernemer ben je vaak afhankelijk van je personeelsinzet. Ik adviseer dan ook vaak om gebruik te maken van onze HR dienstverlening. Onze HR experts kijken graag mee om een vacature er nog meer uit te laten springen. Je moet iets doen als ondernemer om ervoor te zorgen dat werknemers voor jouw bedrijf kiezen, en dat ze niet voor je neus worden weggekaapt. Daarnaast kunnen zij ook ondersteunen bij het binden/behouden van personeel. Veel ondernemers hebben er hun handen vol aan. En dat gaat ten koste van de focus op het ondernemen. Een werkgeverspartner als Please kan dan zoveel rust bieden. Je moet iets doen als ondernemer om ervoor te zorgen dat werknemers voor jouw bedrijf kiezen. Een andere mooie ontwikkeling die Please heeft doorgemaakt is dat we nu een veel completere dienstverlening kunnen aanbieden. Ook als ondernemers zelf juridisch werkgever willen blijven, heeft Please een mooie propositie. Onze backofficedienstverlening. Je stelt zelf je pakket samen en kan dan ook indien gewenst echt alles met betrekking tot je werkgeverszaken bij Please onderbrengen. Deze ontwikkelingen juich ik van harte toe. Op persoonlijke noot biedt deze manier van adviseren mij nóg meer uitdaging in mijn adviseursrol. We blijven ontwikkelen, luisteren naar klanten, leren van klanten en mogelijkheden verkennen om hen actief te ondersteunen in het behalen van hun werkgeversdoelen. Er lopen op dit moment een aantal hele mooie offertetrajecten. Bijvoorbeeld bij een groot productiebedrijf. Zij werken al jaren met een uitzendbureau maar missen, naarmate ze zijn gegroeid, een stukje partnerschap, advies op gebied van wet- en regelgeving, automatisering en handige software. Dat kunnen wij perfect bieden, ook als ze nóg verder willen groeien. De planningstool in Aybler is bijvoorbeeld perfect voor hen. Wij kunnen dat ontbrekende stukje partnerschap, advies, automatisering en software perfect bieden. Ook als ze nóg verder willen groeien Een ander mooi voorbeeld is van een bedrijf in de technische sector. Hun groeiambities zijn moeilijk te realiseren omdat geschikte medewerkers in Nederland moeilijk te vinden zijn. Ze ontvangen wel veel sollicitaties van mensen buiten Europa. Denk aan Pakistaanse en Indiase sollicitanten die heel goed gekwalificeerd zijn. Dit bedrijf wil hen best naar Nederland halen, maar dat is vaak erg lastig omdat ze zelf geen IND-referent zijn. Please is wel IND-referent. Hierdoor kunnen wij alles in orde maken wat betreft de vergunningen en verloningen en nemen de medewerkers aan op payrollbasis. Zo kan dit bedrijf veel gemakkelijker mensen aannemen en daarmee de beoogde doelstellingen behalen. Zo bieden we écht werkgeverskracht. Als ik dit soort gesprekken voer en zie hoe we actief bijdragen aan het behalen van de ondernemers- en werkgeversdoelen van klanten, ben ik vooral erg trots. Trots op het werkgeverplan, trots op onze brede dienstverlening en trots op Please. Arno van HelvoirtBlij verrast
Echt samen
Opboksen tegen personeelstekort
Rust bieden
Mooie ontwikkelingen
Hele mooie offertetrajecten
Echte werkgeverskracht
Please adviseur