Terug naar overzicht

Met 5 facebook technieken meer klanten naar je winkel

De tijd waarin je je klantenkring bereikte via een advertentie in een folder, krant of magazine is zo langzaamaan wel voorbij. Je grootste doelgroep bevindt zich namelijk op het wereldwijde web. Wil je weten hoe je je bedrijfspagina’s nóg beter kunt inzetten? Lees dan deze 5 slimme facebook technieken van kooplust.com. 

Facebook is een platform dat zich uitermate goed leent om een brede doelgroep op een laagdrempelige manier aan te spreken. Met deze 5 technieken trek jij mogelijk (nog) meer klanten naar je winkel.

Richt je advertentie op een ‘lookalike’ doelgroep

Het is belangrijk om te weten wie op dít moment je klantenkring vormen. Wat is hun gender, leeftijd, waar komen ze vandaan en wat zijn mogelijke interesses van deze doelgroep. Heb je een helder beeld voor ogen? Richt dan je volgende Facebookadvertentie eens bewust op deze specifieke kenmerken om zo een ‘lookalike’ doelgroep te vormen. Deze doelgroep lijkt op jouw huidige klantenkring, maar kan gericht zijn op een nieuwe regio bijvoorbeeld. Zo adverteer je gericht op een publiek dat je winkel misschien nog niet kent maar waarschijnlijk wel geïnteresseerd is in jouw producten.

Zorg voor een goede verbinding tussen offline en online

Winkelend publiek vindt het vaak leuk om te zien hoe anderen jouw winkel of één van je producten waarderen. Wanneer je online een mooi compliment krijgt, neem dit dan over in je winkel. Hiermee onderscheid je je van andere winkeliers en geeft je je winkel een persoonlijk tintje. Maak een mooi bordje van een leuk Facebookbericht van één van je klanten en zet dit naast het product of in je etalage bijvoorbeeld. Wees creatief! Zorg wel dat je dit in overeenstemming doet met de klant. Daarmee vergroot je ook nog eens de kans dat de klant jouw initiatief deelt via Facebook. Zo bereikt je nóg meer potentiële klanten.

Activeer je volgers met een unieke aanbieding

Op je Facebookpagina kun je een aanbieding of kortingsactie maken speciaal voor jouw trouwste volgers. Laat hen de aanbieding online inwisselen door middel van een kortingscode. Óf trek hen naar je winkel door de coupon alleen fysiek in de winkel aan te nemen. Kies een passend beeld, upload het bij jouw aanbieding en plaatsen maar! Let wel op dat je de aanbieding na plaatsing niet meer kunt bewerken, wees dus voorzichtig.

Laat je medewerkers jouw pagina én updates liken/delen

Je medewerkers zijn niet alleen het visitekaartje voor je winkel wanneer ze aan het werk zijn, maar ook buiten werktijd. Een tevreden en betrokken medewerker kan je enorm helpen bij het vergroten van het bereik van jouw berichten op Facebook zonder daarvoor te betalen. Betrek hen dan ook actief bij jouw social media strategie, vraag om input én vraag hen om je berichten te delen.

Weet hoe je ervoor staat

Bekijk je weleens de statistieken van je Facebookpagina? Hier vind je alles wat je wilt en móet weten over jouw pagina. De grafieken en diagrammen geven je nauwkeurig inzicht in de demografie van je doelgroep, het bereik van jouw berichten, de betrokkenheid en meer. Zo weet je precies wat wel en wat níet werkt.

Ben je enthousiast geworden over het gebruik van social media voor je bedrijf? Lees dan ook: SEO tips: zo ben je als bedrijf beter vindbaar op Google óf Social media voor ondernemers: De do’s & don’ts