Aybler gaat volgende fase in
Financieel directeur van Please, Mark Mollen, over de lancering van de nieuwe app en webportal Aybler, de uitdagingen die daarbij kwamen kijken én zijn visie op de doorontwikkeling van Aybler. Zes maanden geleden lanceerden we onze nieuwe propositie: ondernemen met werkgeverskracht én platform Aybler. In de maanden voor de lancering werkten we onder enorme tijdsdruk om de eerste versie van Aybler op te leveren. Dat ging niet zonder slag of stoot. We kwamen voor uitdagingen te staan, want de lancering van een nieuwe app en webportal doe je niet iedere dag. We hebben iets fantastisch neergezet, maar klaar zijn we nooit. We blijven ontwikkelen. Iedere dag. Want die stip aan de horizon, die staat nog steeds. In onze nieuwe propositie staat één ding centraal: het bieden van een all-round, one-stop-shop dienstverlening voor het mkb. We willen al onze diensten aanbieden op één praktisch platform, mobile first. Dat werd Aybler. Met Aybler heeft een werkgever altijd zijn personeelszaken inzichtelijk, waar en wanneer dan ook. Even iets aanpassen op de planning? In 3 klikken geregeld in Aybler. Instructievideo maken over het nieuwe kassasysteem? Zo gedaan en geüpload in Aybler. Je werknemers herinneren aan hun dienst van dit weekend? Een berichtje via Aybler is zo gestuurd! En dat alles als onderdeel van onze dienstverlening. De timing van de lancering bracht de nodige uitdagingen met zich mee. Planning, onboarding en communicatie waren de drie tools die we het eerst wilden ontwikkelen, omdat hieraan de grootste behoefte was. En dat is gelukt. Onze software developers hebben ontzettend hard gewerkt en het resultaat mocht er wezen. Toch werden nog niet alle features meteen optimaal gebruikt. De timing van de lancering bracht de nodige uitdagingen met zich mee. Een aanzienlijk deel van onze klanten bevindt zich in de horeca- en evenementenbranche. Een branche die door corona volledig op zijn kop is gezet. De prioriteiten van deze klanten lagen elders. Het hoofd boven water houden was belangrijker dan het leren kennen van een nieuwe planningstool. Gelukkig is het tij gekeerd en krijgen ondernemers nu de ruimte om écht met Aybler te werken. En daar helpen we hen graag bij. Klanten die UurOnline gewend waren moeten nog even wennen, maar nieuwe klanten vinden Aybler fantastisch. We hebben juist veel nieuwe klanten gescoord dankzij Aybler. Dat is voor mij de bevestiging dat we de juiste koers hebben gekozen en dat er daadwerkelijk behoefte is aan Aybler én haar (nog onontdekte) potentie. Iedereen die de demo van Aybler ziet is positief verrast door de features en de koppelingen tussen de verschillende features. Dat is voor mij de bevestiging dat we de juiste koers hebben gekozen en dat er daadwerkelijk behoefte is aan Aybler én haar (nog onontdekte) potentie. Maar nu is het tijd voor de volgende stap. Om daadwerkelijk het high-end, intuïtieve, innovatieve, all-round HR-platform te worden is meer nodig. Dat weten we. En daar werken we aan, release voor release. Rome is ook niet in één dag gebouwd. Alle grote apps blijven voortdurend updaten, verbeteren en diensten toevoegen. Herinner je je de eerste versie van de Rabo-app nog? Veel meer dan inzage in je saldo en bij- en afschrijvingen bood de app niet. En nu? De app voorspelt bij- en afschrijvingen en laat precies zien waar je geld naartoe gaat. Hoeveel geef je uit aan kleding, boodschappen of benzine? De app vertelt het je. Om een high-end platform te ontwikkelen is het cruciaal om voortdurend in gesprek te gaan en blijven met de eindgebruikers. Feedback vragen. Wat vind je van deze feature? Wat mis je nog? Vervolgens ontwerpen, valideren, bouwen, testen en weer verbeteren. Het is een continu proces dat nooit stilstaat. Ook niet voor Aybler. Onze software engineers blijven bouwen en onze partner Less or More blijft feedback ophalen bij (potentiele) klanten en helpen bij het ontwerp. In mijn optiek is de kunst van software development om steeds nieuwe/verbeterde features te publiceren. Alleen dan krijg je de gewenste feedback en weet je of je goed bezig bent. Als je achter de schermen blijft werken is de kans groot dat je tijd stopt in iets wat totaal niet werkt, of bij livegang alweer achterhaald is. Wij hebben die juridische kennis in huis, beschikken over de persoonsgegevens van medewerkers en kunnen die verbanden leggen. We kijken actief naar de verschillende wensen en behoeften van klanten. Een festival dat 200-300 mensen per dag inzet heeft andere wensen voor de planningstool dan een restaurant met 20 man. Dat nemen we mee in de ontwikkeling van nieuwe features en tools. Zo hebben we recentelijk een nieuwe feature gelanceerd binnen de planningstool die een melding geeft wanneer je een jonge medeweker inplant buiten de toegestane werktijden volgens de arbeidstijdenwet. Wij hebben die juridische kennis in huis, beschikken over de persoonsgegevens van medewerkers en kunnen die verbanden leggen. Ook hebben we, op basis van feedback na de lancering, een feature gelanceerd die de personeelskosten per planning weergeeft in verhouding tot de verwachte omzet. Wij kennen immers de uurtarieven per medewerker en voeren verplichte loonstijgingen automatisch door. Een slimme feature die onze klanten veel inzicht geeft. Onze roadmap voor Aybler kent geen eind. Zo sprak ik eerder over een mogelijkheid om via Aybler continuous feedback bij werknemers op te halen. Die wens is er nog steeds. Ook willen we de recruitmenttool upgraden en opnemen in Aybler, een (video)chatfunctie ontwikkelen, het werkgeversplan visualiseren, ruilverzoeken mogelijk maken in de planningstool, onze backoffice dienstverlening integreren en uiteindelijk de tools van Aybler ook individueel aanbieden. Genoeg te doen dus. En het komt eraan! To be continued…. Mark MollenDe visie achter Aybler
Uitdagingen na de lancering
De juiste koers
Updaten, verbeteren, toevoegen
Feedback is cruciaal
Nieuw!
To be continued…
Financieel directeur Please